از برگزاری مسابقات قرآن تا آزمون انتخابی اعطای ارشدیت حفظ قرآن آجا


از برگزاری مسابقات قرآن تا آزمون انتخابی اعطای ارشدیت حفظ قرآن آجا

آزمون انتخابی اعطای ارشدیت حافظان 10، 20 جزء و حفظ کل در چهارمین روز از رقابت‌های چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های ارتش، امروز، 16 اسفندماه، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آزمون انتخابی اعطای ارشدیت حافظان ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل در چهارمین روز از رقابت‌های چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های ارتش، امروز، ۱۶ اسفندماه، برگزار می‌شود. امروز آخرین روز از رقابت‌های کارکنان پایور در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل قرآن و اذان بود و بعد از ظهر نیز رقابت حافظان در رشته‌های حفظ یک و سه برگزار می شود.

در مرحله نهایی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاه های ارتش که از ۱۳ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه با معرفی نفرات برگزیده در بخش های مختلف و تجلیل از آنها به پایان می رسد، ۳۶۸ نفر در رشته های حفظ یک، سه و پنج جزء و جزءهای 10، 15، 20 و 25 و حفظ کل قرآن و در رشته قرائت بخش های ترتیل، تحقیق و اذان و مفاهیم۱ و ۲ شرکت کرده اند.

آزمون اعطای ارشدیت به حافظان قرآن براساس پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح طی خردادماه سال ۷۶ به مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا و موافقت ایشان و براساس آئین‌نامه آن انجام می‌شود. تمام کارکنان پایور و وظیفه، حافظ ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل که از سال‌های گذشته نیز از این آزمون جامانده‌اند می‌توانند، حضور پیدا کنند.

در آزمون اعطای ارشدیت از حافظان کل بیش از ۱۰ سؤال(هر سه جزء یک سؤال) پرسیده می‌شود تا میزان محفوظات به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد و براساس آن افرادی که حد نصاب بالاتر از ۷۵ را در حُسن حفظ و در مجموع ۱۵۰ نمره را کسب کنند، ارشدیت‌ها طبق دستورالعمل اعطا خواهد شد.

گفتنی است، چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا صبح چهارشنبه ۱۳ اسفند با حضور ۳۶۸ نفر از متسابقین در رشته های حفظ، قرائت، اذان و مفاهیم در فضای مجازی آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا