بازارچه‌های حمایت از بانوان سرپرست خانوار در ارومیه ایجاد می‌شود


بازارچه‌های حمایت از بانوان سرپرست خانوار در ارومیه ایجاد می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: بازارچه‌های حمایت از بانوان سرپرست خانوار و ساکنان مناطق کمترتوسعه‌یافته پس از مکان‌یابی در ارومیه ایجاد می‌شود.

سیدهادی طباطبایی روز شنبه در در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: ایجا بازارچه های مختلف در محلات کم برخوردار ارومیه در دستور کار جدی ما قرار دارد.

وی تقویت سازمان های مردم نهاد در جلوگیری از اعتیاد را مؤثر دانست و اضافه کرد: حضور این مؤسسات در کنار سایر دستگاه‌ها نقش بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد دارد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه و وظیفه مهم سازمانهای مزدم نهاد در امر پیشگیری، مقابله و صیانت از اعتیاد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که باید مدنظر این سمن ها قرار گیرد، فرهنگ سازی و صیانت از افراد پس از سم‌زدایی و طی مراحل درمان است که می توانند با فرهنگسازی اشتغال معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان نسبت به پاکتر کردن جامعه قدم بردارند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و سمنها در امر مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: اتخاذ تدابیر مؤثر جهت جلوگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد از طریق تامین اشتغال و حمایت اجتماعی از آنان، فعال‌تر شدن این طرح ها به منظور جذب معتادان پاک شده در محیط های کاری ضروری است.

در این جلسه طرح‌های ارائه شده توسط برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد استان در راستای مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفت و ۱۱ طرح برای اجرا توسط سمن ها مصوب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403