کلینیک حقوق کودک در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود


کلینیک حقوق کودک در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

ارومیه- ایرنا- کلینیک حقوق کودک با همراهی اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری و کانون وکلای استان در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی روز شنبه در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه راه اندازی این کلینیک گفت: توجه به حقوق کودکان به عنوان آینده سازان یک کشور امری ضروری بوده و در آموزه‌های دینی و اسلامی ما، حقوق کودک بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

پریسا علیلو افزود: از آنجایی که حمایت‌نکردن از این قشر آسیب پذیر جامعه منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی بزرگی می‌شود، در قالب تفاهم نامه مشترک با استفاده از ظرفیت کانون وکلای دادگستری و مرجع کنوانسیون حقوق کودک آگاهی بخشی و احترام به حقوق کودک یک وظیفه همگانی است.

وی اضافه کرد: با هدف ارتقای آگاهی های فردی و به روز کردن دانش ها در زمینه مسائل کودکان و نوجوانان و اصلاح قوانین این حوزه، مشاوره ها و نشست ها و ‌سلسله کارگاه های آموزشی هدفمند را در قالب کلینیک های حقوق کودک پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از عقد این تفاهم نامه ایجاد زمینه های همکاری کانون وکلای دادگستری با دفتر امور زنان و خانواده استانداری در خصوص آموزش و و توانمندسازی خانواده ها و کودکان، پیگیری مسائل حقوقی کودکان آسیب دیده در کلینیک های حقوق کودک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...