222 داوطلب انتخابات بجنورد برای گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کردند


222 داوطلب انتخابات بجنورد برای گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کردند

بجنورد- ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: تاکنون تنها 222 نفر که قصد داوطلب شدن در انتخابات شورای اسلامی را دارند، در این شهرستان برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کردند که این آمار کم است.

غلامرضا عوض زاده روز شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه داوطلبان ثبت نام برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، اقدام برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه را به روزهای آتی به تاخیر نیندازند گفت: از افرادی که قصد داوطلب شدن دارند انتظار می رود سریعتر برای گرفتن این گواهی اقدام کنند تا با توجه به شیوع کرونا از ازدحام و شلوغی متقاضیان گواهی عدم سوءپیشینه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند ماه جاری و ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین ماه سال آتی آغاز می شود.

عوض زاده گفت: برای انتخابات پیش رو، ۳۴۰ شعبه اخذ رای در شهرستان بجنورد پیش بینی شده است که ۲۰۶ شعبه در شهر بجنورد، ۹۶ شعبه در بخش مرکزی این شهرستان و ۳۸ شعبه در بخش گرمخان است.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: تبلیغات زودتر از موعد تخلف است و با این تخلف برخورد قانونی می شود.

وی اظهار داشت: البته امسال با توجه به شیوع کرونا، شیوه های تبلیغات متفاوت خواهد بود و به یقین بیش از پیش از فضای مجازی استفاده می شود اما برای تبلیغات در سطح شهر و برای نصب پوسترهای تبلیغاتی مکان هایی در مناطق مختلف در نظر گرفته می شود و نامزدهای انتخابات تنها باید در این مکان ها نسبت به نصب پوسترها اقدام کنند.

عوض زاده در بخش دیگر سخنان خود درباره حادثه سنگ افتان در روستای اسفیدان گفت: خانه های در معرض خطر این روستا با اولویت منازلی که در خطر آنان بیشتر است باید جابه جا شود البته در این زمینه شهرک در نزدیکی روستا آماده سازی شده است.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: دستگاه های خدمات رسان باید به اقدامات در خدمات رسانی به این شهرک سرعت دهند و متاسفانه اقدامات این دستگاه ها در این باره رضایت بخش نبوده است.

عوض زاده به سفر شهرستانی استاندار خراسان شمالی به حوزه شهرستان بجنورد گفت: در سفر استاندار به روستای بدرانلو بیش از ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی مصوب شد، تامین ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و اشتغالزایی و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل توازن ملی هم از دیگر مصوبه ها است.

وی دربخش دیگر سخنان خود درباره شیوع کرونا گفت: یکی از نگرانی ها ازدحام مردم در فروشگاه های بزرگ است، برخی از این فروشگاه ها با تبلیغات در زمینه تخفیف، مردم را به خود جذب کرده اند.

فرماندار شهرستان بجنورد افزود: البته در این زمینه سطح بازار رصد و کنترل می شود اما شاهد ازدحام هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، تا اطلاع بعدی، بوستان ها، مراکز تفریحی و آستان امامزاده سلطان سیدعباس(ع) مرکز استان در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: از مردم انتظار می رود در روزهای پنجشنبه و جمعه به این مکان ها مراجعه نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی