تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص خوزستانی


تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص خوزستانی

اهواز - ایرنا - سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص در این استان از اواسط هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان عصر شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اهواز، در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد:در حوزه تامین واکسن با هماهنگی انجام شده، بخش قابل توجهی از محموله جدید واکسن کشور به خوزستان اختصاص داده شد که در این هفته روند واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان را با تعداد بیشتری انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله قبلی حدود ۷۰۰ دوز واکسن به جانبازان نخاعی و شیمیایی بالای ۵۰ درصد خوزستان اختصاص یافت افزود: واکسیناسیون جانبازان استان در مرحله جدید همچنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با بیان اینکه محموله جدید واکسن روز سه‌شنبه این هفته وارد استان می‌شود گفت: در این مرحله بیماران خاص خوزستان جزو گروه هدف هستند. همچنین سهمیه جدا برای بیماران دیالیزی، هموفیلی تالاسمی و ام.اس در نظر گرفته‌ایم تا آمار بروز بیماری ناشی از کرونا و مرگ و میر در خوزستان کاهش یابد.

ابول نژادیان گفت: امیدواریم در هفته جاری با همراهی و همکاری مردم و اعمال محدودیت شدیدتر، قدرت انتشار ویروس کرونا کاهش یافته و از پیک بیماری خارج شویم.

وی افزود: ۵۶ درصد نمونه‌های انجام گرفته کرونا در خوزستان از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی هستند که سرعت انتشار و کشندگی آن بالاتر از ویروس نوع قبلی است. در ویروس قبلی هر ۱۷ روز یکبار آمار بیماران مبتلا به کرونا ۲ برابر می‌شد اما در نوع جهش یافته انگلیسی هر ۹ روز یکبار تعداد مبتلایان در خوزستان به ۲ برابر افزایش یافت.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت