تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ روز سیاه صندوق‌های طلایی


تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ روز سیاه صندوق‌های طلایی

در بورس امروز 210میلیارد تومان دارا یکم و 365میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 490میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها 190میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۵۶میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۶۴میلیارد تومان واحدهای صندوق کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۲۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) را به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به نفع خود تصاحب کردند (سه درصد معاملات).

دارندگان صندوق گروه زعفران سحرخیز رشد ۱.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) با زیان ۵.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۸درصد) در رابطه با صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۸۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۰.۴ درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق طلا معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۵.۳ درصد) به نام صندوق گوهر ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۴۹۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۹۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۹۳۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۶۸۵میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ روز سیاه صندوق‌های طلایی

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ روز سیاه صندوق‌های طلایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط