فعال اصلاح‌طلب: چندصدایی سیاست خارجی را دچار مشکل می‌کند


فعال اصلاح‌طلب: چندصدایی سیاست خارجی را دچار مشکل می‌کند

تهران- ایرنا- دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران در واکنش به اظهارات دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام در مصاحبه با رسانه‌ای غربی گفت: لازم است با توجه به شرایط فعلی مراقب اظهار نظرهای خود باشیم زیرا چندصدایی سیاست خارجی را دچار مشکل می‌کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز مدعی شد که ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال روشنی در خصوص رفع تحریم‌ها دریافت کند.

رضایی در حالی این موضوع را مطرح کرد که همه امور مرتبط به سیاست خارجی از طریق وزارت امور خارجه و از مجاری خود انجام می‌شود. «سعید خطیب‌زاده» روز گذشته -جمعه- در واکنش به اظهارات او، نظرات مطرح شده در این مصاحبه را شخصی قلمداد کرد و در توییتر نوشت: عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود.

در این ارتباط، داود محمدی روز شنبه به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی از مواقع درباره مسایل مختلف اظهارنظر می‌کند که این موضوع از حساسیت خاصی برخوردار است اما باید در سیاست خارجی یک صدا وجود داشته باشد.

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران افزود: گرچه در درون نظام و کشور دیدگاه‌های مختلف وجود دارد اما خروجی همه این نظرات باید یک صدا باشد. با توجه به شرایط بحرانی منطقه و درگیری‌هایی که با استکبار جهانی داریم، لازم است با دقت و مراقبت کامل در این حوزه‌ها اظهار نظر شود.

محمدی یادآور شد: این اظهارنظرها در آینده مشکل ایجاد می‌کند و شاید هم مشکل ایجاد کرده است. اجازه دهیم تا نهادهای موثر و تصمیم گیر نظرات خود را در یک چارچوب تعریف شده اعلام کنند که با توجه به اینکه سیاست خارجی امر بسیار مهمی در کشور است، معضل یا مشکلی برای آن بوجود نیاید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد