زمان ماندگاری کالا در گمرکات به حداقل می رسد


رییس سازمان ملی استاندارد ایران: نشان استاندارد درجه بندی می شود تا مردم بدانند کالایی که خریداری می‌کنند چه رتبه ای دارد و بر اساس آن کیفیت و سلامت...

زمان ماندگاری کالا در گمرکات به حداقل می رسد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران: نشان استاندارد درجه بندی می شود تا مردم بدانند کالایی که خریداری می‌کنند چه رتبه ای دارد و بر اساس آن کیفیت و سلامت کالا را بشناسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، غلامرضا شریعتی روز شنبه در دیدار با جمعی از مدیران خوزستان در اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: سیاست نظام و سازمان استاندارد حفظ سلامت و ایمنی جامعه است و تلاش داریم تا هیچ مشکلی در سلامت جامعه ایجاد نشود.
وی گفت: سعی میکنیم در کنار حفظ سلامت جامعه، مشکلات و دغدغه های واردکنندگان و صادر کنندگان را نیز رفع کنیم.
شریعتی ادامه داد: برای ترخیص سریع تر کالاها از بنادر باید زمان نمونه‌برداری و فرایند آزمایشگاهی کوتاه‌تر شود و برای بازرگانان مشخص باشد که دریافت پاسخ آزمایش در چه مدت زمانی انجام می‌شود.
وی افزود: یکی از مواردی که می‌تواند روند ترخیص و فعالیت استاندارد را سرعت ببخشد تفویض اختیار به مدیران استانی است.

تغییر معیار سنجش آفلاتوکسین نهاده‌های دامی

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: میزان سنجش آفلاتوکسین در نهاده‌های دامی براساس پایه‌های علمی جهانی و بررسی‌هایی که سازمان انجام گرفته تغییر کرده و برای نهاده‌های دام گوشتی تا ۲۰ واحد و نهاده‌های دام شیرده تا پنج واحد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با این تغییر که براساس تحقیقات علمی در پژوهشگاه استاندارد انجام شده، مشکل ترخیص نهاده‌های دامی دپو شده در بنادر نیز برطرف می‌شود تا برای ایام عید و ماه مبارک رمضان در تامین مواد پروتئینی مشکلی در کشور نباشد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران روز شنبه در سفر یک روزه به خوزستان از اداره استاندارد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و چند آزمایشگاه و انبارهای بندر امام (ره) در جنوب خوزستان بازدید و روند ترخیص و نگهداری و آزمایش کالاها را در این بندر بررسی و ارزیابی کرد.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع محصولات است و نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید