یک مقام هلال احمر: اهالی سی‌سخت کمتر از سه ساعت اسکان اضطراری شدند


یک مقام هلال احمر: اهالی سی‌سخت کمتر از سه ساعت اسکان اضطراری شدند

کرمان - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور گفت: زلزله سی سخت هیچ تلفاتی نداشت و اسکان اضطراری کمتر از چهار ساعت انجام و روز بعد چادرها توزیع شد اما فضای مجازی و رسانه‌های خارجی به نحوی وانمود کردند که امدادرسانی به مردم نداشتیم.

به گزارش ایرنا، روح الله استاک روز شنبه در نشست با اعضای باشگاه خبرنگاران هلال احمر استان کرمان افزود: منع انعکاس عملکرد موجب از دست دادن سرمایه اجتماعی و آسیب به اعتماد عمومی جمهوری اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم شرایط را درک کنند و بر این اساس اقدام کنند اظهار داشت: در این زمینه نیاز به آموزش شهروندان از طریق رسانه ها وجود دارد لذا درخواست داریم که خبرگزاری ها در زمینه تاب آوری و آموزش همگانی به ما کمک کنند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به انعکاس برخی گزارشات غیرواقع از برخی رسانه ها گفت: هلال احمر به‌دور از سیاست‌بازی‌ها، وابسته به جناح خاصی نیست و براساس کمک های مردمی اداره می‌شود.

وی بیان داشت: انتصاب مدیرعامل جدید هلال احمر، موجب شفافیت این جمعیت به عنوان مهمترین عامل در همه عرصه ها شد.

وی با اشاره به مشکلات مالی شدید و کرونا در جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت یک سازمان مردم نهاد غیردولتی است که در حوادث به‌عنوان معین دولت برخورد می‌کند.

استاک افزود: بودجه هلال احمر از خیریه‌ها و مردم تامین می‌شود و پس از کرونا این بودجه تامین نشد و با بحران مالی روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه ماموریت هلال احمر کشور در زمینه کمک به کنترل پاندمی کرونا است گفت: چند اقدام مهم در این حوزه انجام شد، در اسفند سال ۹۸ و فروردین‌ماه ۹۹ کنترل مبادی ورودی شهرها را داشتیم و ۲۱ میلیون نفر غربالگری شدند و ۱۵ هزار نفر با ریسک بالا به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: مردم بسیاری از ویروس کرونا آسیب دیدند و ۱۷۰ میلیارد تومان حمایت معیشتی و ۴۰۰ هزار بسته غذایی به‌وسیله داوطلبان هلال احمر به آسیب دیدگان کرونا اهدا شد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر همچنین با راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها تکمیل ظرفیت بیمارستان ها را در زمان شیوع ویروس کرونا جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ تخصصی هلال احمر یکی از موفق ترین بیمارستان ها در درمان کرونا بود عنوان کرد: پنج هزار دستگاه اکسیژن و ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز آماده‌سازی و در اختیار بیماران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: سازمان جوانان هلال احمر کشور اقلام بهداشتی همچون ماسک را در قالب طرح نذر حسینی با توجه به ماه محرم و صفر بین عزاداران توزیع کرد.

استاک با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری پس از اوج گیری کرونا که از داوطلبان درخواست کردند که وارد میدان شوند گفت: عصر همان روز تشکیل جلسه دادیم و روز بعد طرح آمران سلامت به مدت ۱۵ روز اجرا شد و ناظران سلامت با همکاری بسیج مستضعفان، هلال احمر و وزارت بهداشت به مرحله اجرا رسید.

وی یادآور شد: امسال زلزله ای در دماوند اتفاق افتاد که به دستور رییس جمعیت هلال احمر طی یک هفته انبارهای امدادی بررسی شد که بخشی گسترده از آن خالی بود لذا با کمک دولت خوشبختانه ۵۰ درصد ظرفیت انبارها کشور تکمیل شدند که موجب اطمینان خاطر مردم شد.

وی اضافه کرد: هلال احمر ۲۴ فروند بالگرد دارد که هشت مورد تا سال گذشته زمین گیر بودند که سه بالگرد بازسازی شد و قرارداد خرید یک بالگرد دیگر از روسیه منعقد شده که در سال ۱۴۰۰ به حوزه امداد هوایی جمعیت اضافه می شود و تعداد بالگردهای فعال به ۲۰ فروند می‌رسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث مختلف کشور از سال ۹۰ گفت: لوجستیک جمعیت هلال احمر مستهلک شده بود که امسال مجوز خرید ۹۰۰ خودروی امدادی را از دولت گرفتیم که تا سال ۱۴۰۱ به مرور به ناوگان اضافه می شود.

استاک با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ۱۰ هزار جایگاه شغلی دارد افزود: نیمی از آن خالی است و طی سال‌های گذشته هیچی استخدامی نداشتیم که مجوز تبدیل وضعیت ۷۰۰ نفر و پس از آن مجوز استخدام یکهزار نفر را دریافت کردیم که این فرایند از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تهیه پیش نویس سند ستاد مدیریت رسانه ای بحران ابراز داشت: براساس قانون سال ۹۸ مصوب مجلس شورای اسلامی، مهمترین بند آن، آموزش همگانی، آموزش دانش آموزان و انتقال به مراکز درمانی، اسکان اضطراری و جذب کمک های داخلی و خارجی توسط جمعیت هلال احمر است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر برای عمل به وظایف قانونی خود، ارتقای آموزش جامعه با استفاده از خانه های هلال را راه اندازی کرد که در این طرح مشکلات جامعه را رفع می‌کند.

استاک افزود: تمامی کمک های هلال احمر در خانه‌های هلال نیز ارائه می شود و افق بلند مدت ما راه اندازی ۳۷ هزار خانه در کشور است.

وی بیان داشت: خانه‌های هلال زمان امدادرسانی را کاهش می دهد که می تواند موجب شود که زمان طلایی را از دست ندهیم.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور گفت: خانه‌های هلال با ظرفیت داوطلبی مردم مناطق مختلف کشور را آموزش می دهند و تا رسیدن تیم‌های امدادرسانی، خود به همدیگر کمک می کنند.

وی با اشاره به ضرورت برجسته‌سازی خانه های هلال برای استقبال و اهمیت مردم تصریح کرد: طرح راه‌اندازی خانه‌های هلال از خردادماه در کشور آغاز شد و هم اکنون چهار هزار و ۲۰۰ خانه فعال در کشور داریم اما متاسفانه هنوز این حوزه نهادینه نشده است.

وی عنوان کرد: امسال سفرهای نوروزی را نداریم و طرح امداد و نجات نوروزی مانند سابق نخواهد بود.

استاک اظهار داشت: جمعیت هلال احمر کرمان در رتبه بندی روابط عمومی‌های کشور، در رتبه سوم کشور قرار گرفت لذا امیدواریم با کمک مدیرعامل این استان رتبه کرمان ارتقا یابد و به همین منظور از مدیرعامل و مسئول روابط روابط عمومی این جمعیت قدردانی می شود.

طی ارزیابی عملکرد، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان در رتبه سوم استان‌ها قرار گرفت و در این نشست از رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و بهناز صالحی مسئول روابط عمومی این جمعیت با اهدای لوحی از سوی رییس جمعیت کشور قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس