گران فروشی به هیچ وجه قابل تحمل نیست


گران فروشی به هیچ وجه قابل تحمل نیست

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه گاهی برخی گرانی ها به دلایلی در کشور ایجاد می شود گفت: گرانفروشی به هیچ وجه قابل تحمل نیست و با آن برخورد می کنیم.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند عصر شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: با توجه به گزارش و آمارها در بخش کالاهای اساسی ماننده برنج، شکر و میوه در استان کمبودی نداریم و ذخائر موجود نیز قابل قبول است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی بازار تا پس از تعطیلات عید نوروز تصریح کرد: کالاهای اساسی با قیمت مشخص عرضه و توزیع می شوند که برای تنظیم بازار است.

استاندار کرمان با اشاره به مشکل کمبود مرغ در استان بیان کرد: این مشکل در تمام کشور وجود دارد، اما براساس گزارش جهاد کشاورزی استان در نحوه تامین مرغ و جوجه ریزی به گونه ای است که بزودی عرضه و تقاضا مرغ به تعادل می رسد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در تولید مرغ به شدت مشکل دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه جوجه ریزی در کشور کاهش نداشته، باید ببینیم چرا عرضه مرغ در بازار با کمبود مواجه شده است.

زینی وند تصریح کرد: به شبکه توزیع مرغ در کرمان ایرادتی وارد است، هر چند کشتارگاه های استان از مصوبات ستاد تبعیت می کنند، اما اگر توزیع کننده، کشتارگاه و سایر ارکان شبکه توزیع از مصوبات ستاد تنظیم بازار تخلف کنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ساختار شبکه توزیع را به هم نزنید و بر همین شبکه نظارت دقیق داشته باشید و تاکید می کنیم که با هر کسی که در شبکه توزیع اخلال ایجادکند به شدت برخورد شود.

استاندار کرمان افزود: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده در استان در توزیع مرغ تعادل ایجاد شود و رسانه ها نیز در انعکاس اخبار به گونه ای عمل نکنندکه بازار رها شده و به آن التهاب وارد شود.

وی تصریح کرد: قطعه فروشی مرغ در استان تا اطلاع ثانوی محدودیت دارد و ۳۰ درصد سهمیه مرغ در اختیار تعاونی مرغداران قرار گیرد تا در جاهای خاص برای تنظیم بازار توزیع شود.

۱۹۵ تن روزانه گوشت مرغ در کرمان توزیع می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۹۵ تن توزیع گوشت مرغ در استان داریم و در ۱۵ روز گذشته ۱۲۰ تن تولید مرغ در استان داشتیم که روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ در استان کمبود داریم.

مهدی حسینی نژاد افزود: از استان های همجوار مرغ وارد کرمان شده و در چند روز آینده مشکل مرغ در این استان حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای توزیع مرغ منجمد یک هزار تن مصوب داشتیم که تاکنون ۲۵۰ تن به شمال و ۱۵۰ تن به جنوب استان اختصاص یافته و مجوز توزیع ۶۵ تن گوشت منجمد گوساله نیز داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: در سفر اخیر معاون وزیر صمت به این استان مصوباتی در راستای تامین کالاهای اساسی داشتیم و قرار شد که یک هزار تن برنج هندی و یکهزار تن برنج تایلندی به استان اختصاص یابد که تا کنون یک هزار و ۴۰۰ تن برنج هندی به استان آمده و مجوز ۸۰۰ تن برای برنج تایلندی گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برای تامین میوه شب عید نیز ۴۵۰ تن سیب درختی حمل و در استان موجود است که ۱۰۰ تن آن به جنوب استان اختصاص پیدا می کند.

حسینی نژاد ادامه داد: همچنین تاکنون ۴۰ تن پرتقال از ۹۰۰ تن مصوب شده به استان حمل و در سردخانه ها موجود است و مابقی پرتقال مورد نیاز استان از شمال کشور خریداری شده اما هنوز به استان حمل نشده که از ۲۵ اسفند به استان می آیند.

وی گفت: شکر خانوار با قیمت هشت هزار و ۸۰۰ تومان و شکر صنعتی با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می شود و سهمیه ۲ هزار تن شکر که در سفر معاون وزیر صمت مصوب شده بود امروز مجوز توزیع آن صادر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است