به گزارش مهر، علی خضریان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی در واکنش به اظهارات حمید پورمحمدی، گفت: نماینده دولت در سخنان خود گفت که نمایندگان بدون عقل و با شکم تصمیم می‌گیرند، لذا من اینجا چند نمونه از تصمیمات به ظاهر عقلانی دولت را عرض می‌کنم تا مردم و نمایندگان تصمیم بگیرند و بدانند در این کشور چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و عده‌ای چه حقوق‌هایی دریافت می‌کنند و تصمیم مجلس برای ممانعت از افزایش ضرایب حقوق‌ها و ایجاد عدالت در این موضوع به چه دلیل است؟

وی بیان کرد: مدیران شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز در شهری که مردم آن با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، به طور متوسط ماهی ۵۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و در این شرایط است که آقایان دولت می‌گویند افزایش حقوق‌ها به صورت ضریب باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش حقوق به شکل ضریبی به این معنا است که ۱۰ میلیون تومان به این حقوق‌های ۴۰ و ۵۰ میلیونی اضافه شود. این در شرایطی است که به حقوق کارگران یک میلیون تومان اضافه شود و این موجب شکاف طبقاتی بیشتر خواهد شد و لذا از نمایندگان خواهش می‌کنم با رأی خود مانع شکاف طبقاتی بیشتر شوند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: نماینده دولت به صورت مکتوب به هیئت رئیسه اعلام کرد که منظور بنده از اظهاراتم این بود که مجلس علاوه بر شکم مردم به مغز نخبگان نیز توجه کند.

وی خطاب به پورمحمدی، اظهار داشت: ما نمایندگان مجلس و شما، همه کارگزار و خدمتگزار مردم هستیم و نباید مردم از گفت وگوی بین ما و شما چیزی جز احترام ببینند و بشنوند و من از شما خواهش می‌کنم از ادبیاتی استفاده نکنید که شبهه‌ای ایجاد کند.