ضرورت تمرکز دانشگاهیان برای پژوهش در حوزه‌های تخصصی


ضرورت تمرکز دانشگاهیان برای پژوهش در حوزه‌های تخصصی

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمرکز دانشگاهیان برای پژوهش، در زمینه ظرفیت‌های مرتبط با استان خودشان باشد.


مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمرکز دانشگاهیان برای پژوهش، در زمینه ظرفیت‌های مرتبط با استان خودشان باشد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با مسئولان دانشگاه سمنان که با محوریت «بررسی انجام طرح‌های پژوهشی برای حل مشکلات جامعه و نیز کاربردی کردن دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان» با بیان اینکه برنامه‌های درسی و بازنگری آن‌ها در وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفته که بر این اساس دفاتر ارتباط با صنعت و معاونان پژوهشی باید در این زمینه فعال‌تر شوند، اظهار داشت: در بخش کارآموزی هم باید زمینه حضور دانشجویان در شهرک‌های صنعتی فراهم شود که تأثیرگذاری بیشتری در زمینه یادگیری دروس داشته باشند.

او تصریح کرد: پایان‌نامه‌ها از جنبه پژوهشی کمک مهمی برای انجام پروژه‌ها هستند و این موضوع دغدغه مهمی برای وزارت علوم است و امیدواریم جذب دانشجو و انجام پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها به صورت هدفمند باشد.

سیف به هدف گذاری‌های وزارت علوم در زمینه ارتباط با صنعت اشاره کرد و گفت: در وزارت علوم سعی شده محیطی فراهم شود که دانشگاه‌ها خودشان در زمینه‌های پژوهشی عمل کنند و نکته دیگر اینکه قرارداد‌های پژوهشی صرفاً برای درآمدزایی نباشد و حل مشکلات باید به عنوان هدفگذاری اصلی قرار گیرد.

سیف الله سعدالدین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه درصدد هستیم دفاتر R D شرکت‌های تولیدی در داخل دانشگاه مستقر شوند، خواستار استمرار و افزایش سهمیه امریه سربازی برای دانشگاه سمنان شد.

ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نیز گزارشی از برنامه‌های مهارت‌آموزی دانشگاه برای دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه کرد و گفت: برای گذران دوره‌های کارآموزی بخشی از دروس دوره‌های کارشناسی در برخی از رشته‌ها نیز جایزه‌ای برای بهترین پروژه تعیین شده که امیدواریم به سرانجام برسد.

ورامینیان افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان در نیمسال گذشته یکهزار و ۳۰۰ نفر دوره مهارتی برگزار و هم اکنون نیز یک هزار و ۲۱۱ دانشجوی دیگر برای گذراندن این دوره‌ها که به صورت واحد درسی محسوب نمی‌شود ثبت نام کرده‌اند.

در پایان این نشست لوح تقدیری از سوی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط سیف به نیاستی و شکوری از اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان که در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت به عنوان برتر شناخته شده بودند، اهدا شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد