7500 نفر از کادر درمان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند


7500 نفر از کادر درمان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند

اصفهان - ایرنا - مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود هفت هزار و 500 نفر از کادر درمان، بهداشت و اورژانس استان از بیست و یکم بهمن تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رضا فدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون علیه کرونا از بیست و یکم بهمن در اصفهان آغاز شد و تاکنون به حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان بیمارستان‌ها و کارکنان مراکز بهداشت و اورژانس که در ارتباط با بیماران کووید ۱۹ هستند، تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست حدود۷۵۰ و در مرحله دوم حدود ۶ هزار و ۷۰۰ دوز(Dose) واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شد، اظهار داشت: کار واکسیناسیون مرحله دوم تا فردا پایان می‌یابد.

فدایی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تعدادی از کارکنان اورژانس اصفهان نیز از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد، اضافه کرد: هنوز همه کادر درمان و کارکنان مراکز بهداشتی و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسینه نشدند و این کار پس از تحویل محموله‌های بعدی واکسن کرونا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان و میزان تحویل محموله سوم واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: اینکه در مراحل بعدی، واکسیناسیون علیه کرونا برای کدامیک از گروه‌ها انجام می‌شود بستگی به دستورات و برنامه وزارت بهداشت دارد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۲۸ هزار نیروی کار در بخش‌های مختلف مانند درمان، بهداشت و آموزشی دارد؛ همچنین حدود ۴۶ بیمارستان با حدود هفت هزار تخت و حدود ۵۵۰ خانه بهداشت و ۲۸۲ پایگاه بهداشتی زیر مجموعه این دانشگاه است.

واکسیناسیون علیه کرونا در استان‌ها از جمله اصفهان، روز سه‌شنبه بیست و یکم بهمن با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۴۵۰ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۷۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) تحت درمان قرار دارند.

از اسفند پارسال تاکنون حدود ۱۵۱ هزار مبتلای قطعی به کرونا، بستری شدن ۷۵ هزار بیمار دارای علائم ابتلا و جان باختن حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر(مشکوک و قطعی) در استان اصفهان ثبت شده است.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت آن در ۲۲ شهرستان زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !