ارتقای قلعه ضحاک به منطقه حفاظت شده مستلزم تایید کارشناسان است


ارتقای قلعه ضحاک به منطقه حفاظت شده مستلزم تایید کارشناسان است

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود ارتقای منطقه قلعه ضحاک از شکار ممنوع به حفاظت شده را مستلزم تایید کارشناسان ارزیابی محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست دانست .

امین امینیان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۷ و در نتیجه پیگیری های فرمانداری و تلاشهای مجموعه محیط زیست شهرستان و استان، منطقه قلعه ضحاک به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد ، افزود: پس از آن منطقه توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست و با برنامه های گشت و کنترل مورد محافظت جدی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای منطقه از شکار ممنوع به حفاظت شده مستلزم سیر مراحل و دارا بودن ویژگی های مورد تایید کارشناسان ارزیابی محیط طبیعی سازمان می باشد که در حال پیگیری است.

فرماندار هشترود با بیان اینکه صیانت از منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست فارغ از پیگیری‌های فعالان محیط زیست وظیفه عمومی است، تاکید کرد: امروز لازمه توسعه پایدار حفظ محیط زیست و داشتن محیط زیست سالم می باشد.
وی افزود: باید بدانیم که محیط زیست را از پیشینیان به ارث نبرده ایم، بلکه از آیندگان به امانت گرفته ایم و باید در حفظ و حراست این امانت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه طبیعت بیش از هر زمانی، نیازمند حفاظت و صیانت ماست، خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست بدون مشارکت و همدلی مردم، عزم و تلاش همگانی و احساس مسئولیت همه آحاد مردم محقق نخواهد شد.

امینیان گفت: باید دست در دست هم دهیم و برای رسیدن به محیط زیست سالم و حفظ و نگهداری از آن تلاس کنیم.

وی از آمادگی فرمانداری برای همکاری با اجرای برنامه های پاکسازی با کوهنوردان و فعالان محیط زیست خبر داد و گفت: با توجه به قرارگیری قلعه تاریخی ضحاک در قلب منطقه و حضور گردشگران زیاد در این منطقه ایجاد آلودگی دور از انتظار نیست اما با همتی که در کوهنوردان و دوستداران طبیعت محیط زیست شهرستان سراغ داریم و همواره پیگیر مسائل این حوزه بوده اند ما هم آمادگی خود را در اجرای برنامه های پاکسازی اعلام می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید