معاون وزیر ارشاد: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود


معاون وزیر ارشاد: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود

بوشهر- ایرنا - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:باتوجه به اقدام های موثر انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ علوم قرآنی استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود.

عبدالهادی فقهی زاده شنبه شب در سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود: این مهم فرصت طلایی برای معرفی فعالیت‌های قرآنی استان در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی اظهارداشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه ای است که می‌تواند در آموزش برای دیگر مناطق الگو باشد.

معاون وزیر ارشاد یادآورشد: قرائت قرآن مقدمه فهم کلام خدا و رسیدن به فرهنگ قرآنی است.

وی گفت: تمام فضائل قرآن برای زندگان است و این نشان از زندگی کردن انسان در بهترین شرایط است.

فقهی زاده با اشاره به اینکه تنوع سلائق در حوزه قرآنی وجود دارد، افزود: اضافه کرد: در دولت دوازدهم وفاق و همدلی خوبی بین مراکز فرهنگی قرآن و عترت ایجاد شده که این یک شاخص است.وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود، عنوان داشت: ا

امام جمعه شهر خورموج نیز گفت: قرآن نازل شد تا انسان را از ظلمات و تاریکی به سوی نور رهنمود سازد.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: تنها را رسیدن انسان به زندگی سعادتمندانه، مرگ شهادت وارانه و تمسک به کلام الله مجید است.

مصلح با اشاره به اینکه جلسات مقابله قرآن در ماه رمضان از قدیم در شهرستان و روستای چارک رایج بوده است، عنوان داشت: مردم این منطقه از دیرباز دارای غنای فرهنگی، عترتی و قرآنی می‌باشد که این را از قبل انقلاب به ارث برده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع قرآن آموزان موسسه قرآنی کوثر خورموج استان بوشهر گفت: حل مسائل و مشکلات موسسات قرآنی جهت تأثیرگذاری بیشتر در جامعه از اولویت‌ مجموعه معاونت قرآن و عترت است.

عبدالهادی فقیی زاده افزود: موسسات مجری اهداف تعیین شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که همواره در ترویج فرهنگ علوم قرآنی تلاش ویژه داشته‌اند.

وی اظهارداشت: دشمنان نظام با حربه های مختلف سعی دارند با دور کردن مردم به ویژه جوانان از قرآن اهداف و اعتقادات را کم رنگ کنند که موسسات باید با برنامه ریزی مناسب در این راستا توطئه ها را خنثی کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن آموزان آینده سازان کشور هستند و حضور و فعالیت در عرصه قرآنی زندگی قرآن آموزان را بیمه، تضمین و ایمن می‌کند.

وی یادآورشد: قرآن آموزی و حفظ و تلاوت باید برای زندگی باشد تا تاثیرات آن نمایان شود..

فقیی زاده خطاب به قرآن آموزان خورموجی افزود: کشور به یکایک شما نیازمند است و باعث رقم زدن افتخارات زیادی خواهید شد.

حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز گفت: موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر یکی از موسسات فعال دشتی است که در حوزه علوم قرآنی و معارف قرآنی برنامه‌های مهم و گسترده اجرا کرده است.

زهره دشتی مدیر مسئول موسسه قرآنی کوثر نیز گفت: موسسه کوثر نخستین موسسه قرآنی دشتی است که با هدف تربیت نونهالان قرآنی تاسیس شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...