استاندار گیلان: با درنظر داشتن توانمندی های محلی فرصت شغلی ایجاد کنیم


استاندار گیلان: با درنظر داشتن توانمندی های محلی فرصت شغلی ایجاد کنیم

رشت-ایرنا-استاندار گیلان بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی با در نظر داشتن توانمندی‌های محلی برای ، تحقق راهبرد توسعه  تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع عصر شنبه در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان شفت اظهار داشت: شفت، زادگاه علما و فرزانگان بسیاری بوده که در تاریخ فرهنگی و اجتماعی این منطقه درخشش‌های زیادی داشته اند و در اذهان مردم ماندگار هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با نقش آفرینی مردم به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی ایران نیز نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است؛ ادامه داد: هیچ افتخاری ارزشمندتر از این نیست که مردم به‌عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب، از انسان به نیکی یاد کنند.

زارع گفت: این یک وظیفه برای مسئولان و خدمتگزاران است که تمام تلاش و همت خود را برای جلب رضایت مردم مصروف نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: امروز همگی رسالت سنگین و امانتی بر عهده داریم و باید یکصدا و همدل برای پیشبرد امور، وظیفه خدمتگزاری به مردم را به‌درستی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی منصفانه و واقع بینانه به گذشته بخوبی نشان می دهد که اقدامات زیادی در جهت ارتقاء سطح خدمت رسانی به مردم انجام شده است که البته به هیچ وجه به این میزان قانع نیستیم.

استاندار به وجود ظرفیت های بسیار در گیلان بویژه شهرستان شفت که هنوز به فعلیت درنیامده، اشاره و خاطرنشان کرد: طبق ابلاغیه وزارت کشور ، شهرستان شفت با رویکرد ارتقاء شاخص های تاثیرگذار و مهم توسعه اجتماعی ، اقتصادی و عمرانی بعنوان شهرستان کمتر توسعه یافته، اعلام شده و باید از این فرصت برای رفع مشکلات، زدودن کاستی‌ها و ساماندهی امور بهره گرفت.

وی نخستین گام در مسیر توسعه را برنامه عملی برای استفاده از ظرفیت های شهرستان شفت و استان گیلان مطابق با شناسنامه فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان عنوان و تصریح کرد: موفقیت در این راه جز با جلب مشارکت مردم بویژه جوانان و کارآفرینان محقق نمی‌شود و این مهم، اصلی ترین انتظارم از فرماندار جدید است.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: باید با بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی؛ فضای کسب و کار رونق گرفته و فرصت های متعدد شغلی با در نظر داشتن توانمندی های محلی ایجاد شود.

وی بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه‌ شهرستان شفت و بستر مناسب ایجاد اشتغال عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا باید زیر ساخت های لازم برای تقویت این صنعت در قالب هایی چون احداث شهرک‌های گلخانه ای، ترویج نوغان‌داری و دیگر صنایع وابسته از جمله دامپروری فراهم شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه صنایع پاک همسو با محیط‌ زیست، موجب توسعه پایدار می‌شود، بر ضرورت توجه به این موضوع بطور ویژه در شهرستان شفت تأکید و اضافه کردا: جنگل‌های هیرکانی و اقلیم متنوع طبیعی استان از موهبت‌های الهی و ظرفیت‌های ارزشمند گیلان است و در جهت حفظ این نعمت، زراعت چوب بعنوان طرح راهبردی توسعه پایدار زیست محیطی و بهترین راه تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع سلولزی و بخش‌های وابسته به این حوزه است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهوری در مراسم درختکاری مبنی براینکه ترویج زراعت چوب یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است، گفت: انتظار دارم با توجه به پوشش جنگلی شفت، این طرح با جدیت در شهرستان اجرا شود چراکه هم موجب حفظ ثروت طبیعی جنگل می‌شود و هم منجر به درآمدزایی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

زارع، تقویت شهرک صنعتی شفت در جهت فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی برای جوانان و تحصیل‌کردگان منطقه را یکی دیگر از انتظارات خود از فرماندار جدید عنوان و خاطرنشان کرد: رسیدگی به زیرساخت های شفت و تلاش برای ارتقاء شاخص‌های شهرستان در عرصه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی همچون طرح‌های راهسازی، تکمیل پل های نیمه تمام و غیره باید در سایه همکاری مدیران استانی با فرماندار جدید اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان جبران عقب ماندگی ها و رفع کاستی ها را نیازمند عزم و همت همگانی دانست و اظهار داشت: پرداختن به هر کاری که روند توسعه گیلان را به تأخیر بیاندازد، پذیرفتنی نیست و برای محقق شدن برنامه های توسعه شفت باید پیگیری های مجدانه و شبانه‌روزی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش رو بودن مهمترین رویداد سیاسی - اجتماعی قرن جدید یعنی انتخابات نیز اشاره و اضافه کرد: از بزرگان، نخبگان، احزاب، گروه های مرجع، سازمان های مردم نهاد و هر ظرفیتی که می‌تواند بسترساز افزایش مشارکت در انتخابات باشد؛ دعوت می کنیم که به میدان آمده و با آگاهی‌بخشی عمومی، اهمیت حضور مردم و نقش آفرینی آنان در این عرصه مهم را تبیین کنند.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های محمد حسن پور در دوران تصدی سرپرستی فرمانداری شفت، ابراهیم چراغی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

استان گیلان، از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت شهر رشت است.این استان، از شمال به دریای خزر متصل بوده و دارای مرز آبی با کشورهای حاشیه دریا می‌باشد و از طریق آستارا نیز دارای مرز خاکی با جمهوری آذربایجان است ، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود. مساحت گیلان ۱۴ هزار و ۴۴ کیلومترمربع و جمعیت آن طبق سرشماری ۱۳۹۵، دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفر است.استان گیلان به ۱۶ شهرستان تقسیم شده که عبارتند از: آستارا،آستانه‌اشرفیه، املش، بندر انزلی، تالش، سیاهکل،شفت،رشت،رودبار،رودسر، رضوانشهر،صومعه‌سرا، فومن،لاهیجان،لنگرود، ماسال .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته