سرمایه‌گذاری‌های تیران و کرون به اشتغال و تولید منجر شد


سرمایه‌گذاری‌های تیران و کرون به اشتغال و تولید منجر شد

اصفهان- ایرنا- فرماندار تیران و کرون گفت: سرمایه‌گذاری‌های هفت سال اخیر در این شهرستان به اشتغال، تولید، رفع معضل بیکاری و کاهش مهاجرت‌ها منجر شده است.

به گزارش ایرنا، مجید حججی روز شنبه در آیین افتتاحیه پروژه های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، افتتاح خانه بهداشت و بوستان روستایی و مسکن محرومان این شهرستان با حضور استاندار اصفهان افزود: در هفت سال گذشته با توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با احداث گلخانه‌ها و رونق گردشگری معضل بیکاری این شهرستان رفع و با کمبود نیروی کار روبرو شده ایم.

وی بیان کرد: امسال هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی توسط بخش خصوصی در این منطقه جذب شد که این دسته از اقدامات فرصت‌های خوبی در اشتغال و تولید فراهم کرد و مهاجرت از روستا به شهر و کلانشهرها کاهش یافته است.

فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: این اتفاق فرصت خوبی را برای رونق اقتصادی فراهم کرد و آینده خوبی را به همراه خواهد داشت که منفعت آن به کل کشور و مردم این شهرستان می‌رسد.

وی به اجرای پروژه مسکن محرومان دولت اشاره و اضافه کرد: ۲۰۰ واحد مسکونی برای این شهرستان پیش بینی شده بود که بر اساس ظرفیت و درخواست، ۲۵۰ واحد تقاضا شده و ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات و بودجه حمایتی تاکنون جذب شده است.

به گفته حججی مقاوم سازی ۱۵۵ واحد روستایی با ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض اقدامی دیگر برای رفع چالش فرسودگی مسکن روستایی بوده و این روند به رونق زندگی روستایی کمک کرده است.

وی ادامه داد: تعاملات بین بخشی در تیران و کرون فرصت‌های زیادی را برای خدمت به مردم فراهم کرده که صدور اولین سندهای ملک‌های کشاورزی استان اصفهان در این شهرستان بر اساس قانون رفع تداخلات اراضی دستاورد این همکاری مشترک است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه حجم کار و اقدامات نهادهای دولتی برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری و خدمت به منطقه برای رفع نیازها زیاده شده، خاطرنشان‌ کرد: برخی بر اساس سلیقه سیاسی دولت و اقدامات آن را تخریب می‌کنند در حالی که واقعیت خدمت به مردم و رفع نیازها با وجود مشکلات اقتصادی در کشور می باشد.

افتتاح همزمان گلخانه رز صورتی و ۹۶ گلخانه سبزی و صیفی با ظرفیت ۵۰۰ نفر اشتغال،افتتاح پارک روستای افجان، افتتاح خانه بهداشت روستای تنداران و ۳۶ واحد مسکونی محرومین در سفر استاندار و مدیران کل استانی به تیران و کرون انجام شد.

خانه بهداشت تندران توسط خیر اهل این روستا با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال احداث شده است.

استاندار اصفهان در پایان سفر با سفر به روستای عزیزآباد یک واحد پرورش شترمرغ ققنوس با ظرفیت ۱۲۰۰ شتر مرغ مولد و پرواری با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷ نفر را نیز افتتاح کرد.

به دلیل تراکم فعالیت های دهه فجر، امکان حضور مسوولان استانی در تیران و کرون برای افتتاح ۱۳۹ پروژه عمرانی فراهم نشد که امروز با حضور استاندار اصفهان و معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تیم ملی کشتی فرنگی در قرقیزستان ماندنی شدند