توزیع 1200 تُن میوه تنظیم بازار در قزوین از هفته آینده


توزیع 1200 تُن میوه تنظیم بازار در قزوین از هفته آینده

معاون عمرانی استاندار قزوین در بازدید از سردخانه میوه‌های تنظیم‌بازار با اعلام اینکه 800 تُن پرتقال و 400 تُن سیب از هفته آینده توزیع خواهد شد، گفت: این میوه‌ها پس از اعلام قیمت نهایی در نمایشگاه دائمی و 20 غرفه شهر قزوین عرضه خواهد شد.

عصر شنبه ۱۶ اسفند علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار قزوین، هادی طاهرخانی، رئیس سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان قزوین و مجید برزگر، معاون بازرگانی سازمان صمت از یک واحد سردخانه میوه‌های تنظیم بازار واقع در اقبالیه بازدید کردند.

معاون عمرانی استاندار قزوین در این بازدید در جمع خبرنگاران اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب بر عرضه مستقیم محصولات باغی و حذف دلالان و واسطه‌گران و انتفاع مستقیم باغداران از محصولات باغی تاکید داشتند بر همین اساس سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان قزوین برای تهیه میوه شب عید ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ تُن پرتقال از باغات شرق مازندران و ۴۰۰ تُن سیب از اشنویه خریداری شده است و برای اینکه محصولات باکیفیت خریداری شود ۱۲ تیم سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین برای خرید در منطقه حضور پیدا کردند که پس از اعلام قیمت نهایی از اواسط هفته آینده در غرفه‌های سطح شهر و نمایشگاه دائمی قزوین توزیع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در خصوص تعداد غرفه‌ها عنوان کرد: در شهر قزوین علاوه بر نمایشگاه دائمی ۲۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید پیش‌بینی شده است البته غرفه‌ها با توجه به تقاضای موجود در مناطق مختلف شهر دایر خواهد شد، با غرفه‌داران نیز هماهنگ شده است تا شرایط خاص را رعایت کنند. غرفه‌داران می‌بایست توان خرید روزانه میوه را داشته باشند روزانه بین پنج تا ۱۰ تُن در هر غرفه میوه توضیح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سعی کردیم تمرکز عرضه محصولات در نمایشگاه دائمی باشد چرا که علاوه بر پارکینگ، فضای مسقف کافی را دارد و نیز تدابیر لازم برای رعایت موارد بهداشتی در غرفه‌ها نیز پیش‌بینی شده است تا شاهد ازدحام نباشیم.

فرخزاد اعلام کرد: با توجه به تجارب سال‌های گذشته از جمله شرایط ترافیکی، عرضه مستقیم و دسترسی مردم در محله‌های مختلف غرفه‌هایی در سطح شهر نیز پیش‌بینی شده است که این محلات با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط انتخاب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان همیاری تجربه، هماهنگی، توان مالی لازم و پرسنل تخصصی را دارد موضوع تهیه و تامین میوه شب عید توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین در ستاد تنظیم بازار مطرح و با آن موافقت شد، چون این سازمان یک مجموعه غیر انتفاعی است در خدمات‌دهی به مردم می‌تواند بهتر عمل کند.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: با احتساب هزینه‌های حمل‌ونقل و سردخانه قیمت تمام شده هر کیلو پرتقال حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ و قیمت تمام‌شده سیب نیز حدود ۹۰۰۰ تومان است البته قیمت قطعی میوه توسط ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد چراکه دولت برای این امر یارانه تخصیص خواهد داد تا موجب کاهش و تعدیل قیمت تمام شده میوه شود.

فرخزاد با اعلام اینکه میوه شب عید تا ۱۵ فروردین عرضه خواهد شد، بیان کرد: سال گذشته ۱۲۰۰ تُن پرتقال و ۸۰۰ تُن سیب خریداری شده بود که امسال با توجه به شرایط کرونایی و اقتصادی موجود و میزان ذخیره‌سازی در سردخانه‌های استان ۸۰۰ تُن پرتقال و ۴۰۰ تُن سیب به عنوان نیاز استان برآورد شده است.

بازنگری در میزان میوه خریداری شده

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین نیز اعلام کرد: سال گذشته فروش اینترنتی داشتیم و امسال نیز طبق ضوابط تعیین شده ستاد تنظیم بازار سعی خواهیم کرد فروش اینترنتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال دومین سال است که تنظیم بازار میوه شب عید به سازمان صمت واگذار شده است؛ سازمان صمت مباشر را تعیین می‌کند و سازمان جهاد کشاورزی نیز عضو کمیته راهبردی میوه است.

سازمان همیاری کارگزار سازمان صمت است و این سازمان برای اینکه مشکلی از مشکلات استان را حل کند در این مقوله ورود پیدا کرده است چون این امر نقدینگی بالایی نیاز دارد.

طاهرخانی در خصوص تجربیات سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته اغلب پرتقال واکسی خریداری کرده بودیم که تجربه نشان داد پرتقال قرارداده شده در پلاستیک ماندگاری بهتر خواهد داشت؛ همچنین با توجه به افزایش قیمت میوه و کاهش مهمانی‌ها تناژ را اصلاح و آن را متعادل کردیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان