محدودیت های کرونایی در دهلران یک هفته دیگر تمدید شد


محدودیت های کرونایی در دهلران یک هفته دیگر تمدید شد

ایلام - ایرنا - فرماندار دهلران گفت: محدودیت های کرونایی در این شهرستان بمدت یک هفته دیگر تمدید می شود.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز شنبه در نشست ستاد کرونای دهلران با اشاره به پیک چهارم کرونا، وضعیت قرمز خوزستان در همجواری شهرستان، وضعیت نارنجی شهرستان و مشاهده مواردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در دهلران اظهار داشت: محدودیت های کرونایی که در جلسات قبلی مصوب شده بود، برای یک هفته دیگر تمدید و اعضای ستاد کرونا موظف به انجام وظایف خود در این راستا هستند.

وی بر ضرورت جلوگیری از تجمعات و استفاده از ماسک تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسم های عزا و عروسی با تراکم جمعیت بدلیل به خطر افتادن سلامت مردم ممنوع ، ممانعت از فعالیت خطبه خوان ها برای مجالس عزا به جد انجام و همچنان کنترل ورود و خروج ماشین های با پلاک بومی و غیربومی از سمت خوزستان توسط تیم های بخشداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، سپاه، پلیس راهور و هلال احمر در ایست و بازرسی سپتون در دستور کار است و تردد خودروهای سوخت رسان، حامل مواد غذایی و میوه تره بار با ارائه مدارک بلامانع خواهد بود.

فرماندار دهلران با اشاره به ممنوعیت فعالیت گروه های شغلی سه و چهار یادآور شد: با آموزش های لازم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در خصوص جلوگیری از ورود و خروج ماشین های با پلاک غیربومی به شهر دهلران بهره گیری شود.

عسگری بر ضرورت جلوگیری از کوچ زمینی عشایر کرمانشاه از منطقه تاکید کرد و گفت: با عشایری که قصد کوچ بصورت سنتی دارند برابر قانون برخوردی جدی صورت گیرد.

وی بر ضرورت کنترل های محلی تاکید کرد و اضافه کرد: در روستاها دهیاران و شوراهای اسلامی با همکاری پایگاه‌های های مقاومت بسیج از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به روستاها جلوگیری کنند.

عسگری از افزایش ماندگاری نیروهای کاری شرکت ها بصورت ماهیانه خبر داد و افزود: شرکت هایی که کار پروژه ای دارند از پایان هفته جاری تعطیل و شرکت هایی که کار تولیدی انجام می دهند باید با ظرفیت ۷۵ درصد نیرویی به کار خود ادامه دهند.

وی بر ضرورت ساماندهی دستفروشان هم تاکید کرد و گفت: مجموعه اقدامات ستاد کرونا باید منجر به اجرای مصوبات و کاهش کرونا در شهرستان باشد و همه باید در این زمینه همکاری کنند.

فرماندار دهلران بر ضرورت استفاده از ماسک توسط مردم و بویژه در بخش سراب میمه و روستاهای آن تاکید و اضافه کرد: مردم و مسوولان با همکاری هم و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک زمینه کاهش کرونا در شهرستان را فراهم کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان دهلران هم از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان خبر داد و افزود: ظرف هفته جاری فاز اول تزریق کرونا با اولویت ایثارگران در شهرستان انجام می شود.

دکتر شریفی از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کنند تا زحمات کادر درمان و ستاد کرونای شهرستان برای جلوگیری از افزایش کرونا به هدر نرود.

رئیس بیمارستان شهدای دهلران نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۷۶ نفر بستری و ۱۰۵ مورد نیز اعزامی داشته ایم.

دکتر رضا احمدی گفت: با شیوع موج جدید کرونای انگلیسی در شهرستان ۸ مورد بستری داشته ایم و بخش ویژه کرونای بیمارستان نیز فعال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!