مدیرکل ارشاد:بوشهر پیشگام در عرصه فعالیت های قرآنی است


مدیرکل ارشاد:بوشهر پیشگام در عرصه فعالیت های قرآنی است

بوشهر- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: بوشهر استانی  پیشگام در عرصه ی قرآنی است که نامگذاری  16 اسفند به عنوان روز قرآنی اقدامی شایسته برای پاسداشت فعالیت‌های این حوزه است.

فاطمه کرمپور شامگاه شنبه در نشست معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرماندار دشتی افزود: این استان در چند سال گذشته رتبه‌های برتر و ممتاز را در جشنواره ها و همایش های قرآنی کسب کرده که این نشان از فعالیت های درخشان این عرصه ‌است.

وی یادآورشد:بیش از ۹۰ درصد زندگی اهالی روستای چارک شهرستان دشتی با قرآن عجین بوده که این مهم باعث اجرای برنامه‌های متعدد روز قرآنی در این روستا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: ۱۶ اسفند سالروز ارتحال آیت الله میرزا معتقد اهرمی کاتب قرآن متقارن است که به روز قرآنی بوشهر مزین شده است.

کرمپور تصریح کرد: به مناسبت این روز و اهمیت به قرآن و عترت، یک مستند ۴۵ دقیقه توسط گروه اعزامی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظبط و تولید خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهرستان دشتی غنای فرهنگی بسیاری در تمام حوزه‌ها دارد.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: قرآن موهبتی الهی است که خداوند به بشر داده است.

وی به اجرای طرح معرفی روستاهای قرآنی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل روستای چارک، این روستا می‌تواند عنوان نخستین روستای برتر قرآنی کشور را کسب کند.

فقهی زاده ادامه داد: روز جهانی قرآن کریم یکی از اقدامات مانا در معاونت قرآن و عترت می باشد که پیشنهاد ثبت این رویداد مهم در تاریخ های ۲۷ رجب یا ۲۳ ماه رمضان ارائه شده است.

فرماندار شهرستان دشتی نیز گفت: شهرستان دشتی از نظر سابقه فرهنگی دارای پیشینه ای روشن و درخشان در ایران بوده و شخصیت های بزرگی را در علوم و هنرهای مختلف دیگر به کشور معرفی کرده است.

عبدالله نادری افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی موضوعی مهم در جامعه است که در بخش اولویت های اصلی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: از دیرباز این شهرستان سرزمین فقاهت، شعر و دوبیتی، شروه، آوازهای مذهبی، کتاب خوانی و دهکده قرآنی ایران (روستای چارک بوده است.

نادری با اشاره به اینکه فرهنگ مهم ترین و غنی ترین منبع هویت مردم دشتی است، افزود: قرآن آموزی، علم اندوزی، شاعر پروری، هنرمندی، روحیه مذهبی و سلحشوری، مهمان نوازی و صلح دوستی این هویت را تشکیل می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!