تعمیرات تخصصی تلویزیون


تعمیرات تخصصی تلویزیون

در حال حاضر مراکز تعمیری وجود دارد که نگرانی‌های ما را در مورد تعمیرات لوازم خانگی از بین برده است، زیرا دیگر نیاز به حمل آن نیست به این صورت که تکنسین‌های مجرب و دوره دیده خود را به محل ما می‌فرستند.

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از بهترین تفریحاتی که در دوران کودکی داشتیم این بود که با یک خوراکی به استقبال برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود برویم و لذتی که در این تفریح برای ما داشت با هیچ چیزی عوض نمی‌کردیم و همیشه بعد از مدرسه منتظر آن بودیم. قابل ذکر است که حتی برخی از تلویزیون خود کسب درآمد می‌کردند. برای تعمیر تلویزیون نیز امکانات بسیار کم بود و در این زمینه همیشه مشکلاتی پیش می‌آمد.

با توجه به سبک زندگی‌های جدید ممکن است در حال حاضر در هر اتاقی برای هر شخص در خانواده یک تلویزیون باشد و دیگر مثل گذشته عاملی برای جمع کردن خانواده دور هم نیست. می‌توان گفت امروزه اگر هم طرفدار برنامه‌های تلویزیونی نباشیم برای اتصال به کامپیوتر و یا کنسول‌های بازی از آن استفاده می‌کنیم. در گذشته خانواده ها، کودکان خود را از تماشای بیش از حد تلویزیون منع می‌کردند، زیرا تعمیرات تلویزیون در آن زمان مشکل بود و پرداخت هزینه آن هم برای اکثر خانوار سخت بود، علاوه بر این مسائل نیز دردسر‌هایی هم به همراه داشت.

در حال حاضر مراکز تعمیری وجود دارد که نگرانی‌های ما را در مورد تعمیرات لوازم خانگی از بین برده است، زیرا دیگر نیاز به حمل آن نیست به این صورت که تکنسین‌های مجرب و دوره دیده خود را به محل ما می‌فرستند. مراحل انجام کار آن‌ها این گونه است که اول از هرچیزی کاربران محترم باید درخواست مورد نظر خود را به صورت تلفنی یا آنلاین ثبت کنند، مرحله بعدی کارشناسان بر اساس نوع، برند و یا مشکل دستگاه، آن را به بهترین تکنسین انتقال می‌دهند، در مرحله سوم کارشناسان برای هماهنگی با شما تماس می‌گیرند تا زمان مناسب برای هر دوطرف هماهنگ شود، مرحله آخر نیز بلافاصله بعد از اینکه کار انجام شد و گارانتی کتبی به مشتری تحویل داده شد می‌توان هزینه تعمیر را پرداخت کرد. ویرا سرویس یکی از این مراکز تعمیر است که می‌توان با خیال آسوده تعمیرات لوازم خانگی خود را به آن‌ها بسپاریم.

مشکلات رایج در تصویر تلویزیون

• تاریک بودن صفحه تلویزیون: تنظیمات مربوط به "Backlight" یا "Brightness " را باید تغییر کرد و درصد آن را بیشتر کرد.

• وجود نقاط سیاه در تصویر: می‌توان گفت این نقاط بیانگر این هستند که پیکسل‌های تلویزیون سوخته اند. به عبارت دیگر زمانی که یک پیکسل از کار بیوفتد سیاه می‌شود که در این شرایط به آن سوختن پیکسل می‌گویند، زیرا هر کدام از پیکسل‌ها به ۳ بخش کوچک‌تر تقسیم می‌شوند که کنترل آن‌ها به وسیله ترانزیستور‌ها انجام می‌شود. اگر بخوهیم راهی برای برطرف شدن این مشکل بگوییم این است که پنل تلویزیون را تعویض کنیم.

• خاکستری نشان دادن رنگ مشکی: تنظیمات "Black level" یا "Brightness" صفحه را باید بیشتر کنیم. از این مسئله مطمئن باشیم که تنظیمات RGB منابع و تلویزیون با هم مطابق هستند. سپس local dimming را فعال کنیم. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اگر پنل تلویزیون ما LED IPS باشد رنگ مشکی آن همیشه خاکستری دیده می‌شود. در ضمن رنگ مشکی در همه تلویزیون‌های LED نسبت به تلویزیون‌های OLED و پلاسما روشن‌تر است.

• نشان ندادن تصویر به صورت کامل: در برخی تلویزیون‌ها تصاویر کشیده و یا اینکه به صورت نیمه تمام نمایش داده می‌شوند که همین مسئله نیز نادرستی اندازه تصویر در تلویزیون را نشان می‌دهد. در بیشتر مواقع تنظیمات output روی اندازه بزرگ قرار ندارد که در منوی تنظیمات به راحتی می‌توان تغییر اندازه تصویر را انجام داد تا کل تصویر را نشان دهد. این تنظیمات را نیز باید در تلویزیون و رسیور هم بررسی‌های لازم را انجام داد.

• صدا داشتن در صورت عدم تصویر تلویزیون: این مشکل در مواقعی اتفاق می‌افتد که بک لایت تلویزیون ایراد داشته باشد که باید یک متخصص و یا تکنسین مجرب بررسی کند. یک راه برای تشخیص خودمان در منزل این است که: در صورتی که چراغ پاور روشن باشد و تصویر هنوز تاریک باشد می‌توان با چراغ قوه روی صفحه نور بتابانیم اگر تصویر کمرنگ دیده شود مشکل از بک لایت دستگاه است و اگر تصویر کمرنگ نشود برد مدار پنل دچار خرابی و مشکل شده است که باید تعویض کنیم. درتلویزیون‌های ال‌ای دی این اتفاق زیاد می‌افتد.

• ترک خوردن صفحه نمایش یا شکستن آن در اثر فشار یا ضربه: از جمله مشکلات عمده‌ای که برای تلویزیون‌ها پیش می‌آید ترک خوردگی و یا شکستن صفحه نمایش آن است که در برخی مواقع هزینه تعمیر آن از خرید مجدد آن بسیار بیشتر می‌شود.

• قطع شدن تصویر چند ثانیه بعد از روشن شدن تلویزیون: لامپ‌های متعدد ال‌ای دی که به آن بک لایت تلویزیون می‌گویند دچار مشکل می‌شود و گاهی برخی لامپ‌های آن می‌سوزد و سایر لامپ‌ها نیز در معرض سوختگی هستند. در این شرایط امکان اینکه برد بک لایت تلویزیون خراب شود بسیار زیاد است که بهتر است یک متخصص آن را بررسی و تعمیر یا تعویض نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل