استاندار: جهش تولید در فارس محقق شد


استاندار: جهش تولید در فارس محقق شد

شیراز-ایرنا-استاندار فارس گفت: تحقق شعار سال 99 که از سوی رهبر معظم انقلاب جهش تولید نامیده شده در این استان محقق شده است.

به گزارش ایرنا عنایت‌الله رحمیی، شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در شیراز افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس باید پروژه‌های نیمه تمام را تا پایان سال جاری پیگیری کنند تا اهالی این استان از ظرفیت ایجاد شده در قانون بودجه سال ۹۹ بی‌بهره نمانند.

وی، تلاش‌های مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان را در ایام تحریم و کرونا قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش مجموعه دولت بر این بود که مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب جهش تولید تعیین شده، محقق شود که باتوجه به شرایط ویژه سال ۹۹ فعالیت‌های خوبی در استان صورت گرفته است.

استاندار فارس ادامه داد: در زمینه تولیدات کشاورزی و صنعتی فارس از آلومینیوم و خودروسازی گرفته تا مواد معدنی و غذایی، پیشرفت و افزایش خوبی در این استان در سال ۹۹ صورت گرفته که حاصل همدلی بخش دولتی و خصوصی بوده است تا جایی که امروز می‌توانیم مدعی باشیم که نهایت تلاش برای تحقق شعار سال انجام شده و به واقع می‌توان گفت که سال جهش تولید در فارس محقق شده است.

رحیمی، همچنین بر لزوم تحقق مطالبات مردم نیز اشاره و بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین وجود تحریم‌های ظالمانه، مردم با فشارها و مشکلات معیشتی روبه رو شدند اما مسوولان در دستگاه‌های دولتی در تلاش برای کاهش این فشارها هستند.

استاندار فارس اظهار داشت: اقدامات خوبی در مورد مطالبات به حق مردم و به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی که خواهان همسان سازی حقوقشان با بازنشستگان کشور و لشکری بودند، انجام شد و دولت اعتباراتی خوبی برای تحقق این موضوع تخصیص داده است.

رحیمی افزود: بازنشستگان و کسانی که برای این مملکت زحمت کشیده‌اند نباید امروز با مشکلات معیشتی مواجه باشند و از طرفی دیگر مردم نیز باید به محدودیت‌های کشور توجه داشته باشند و درک کنند که جنگ اقتصادی هزینه دارد.

وی، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان گفت: مسوولان باید حداکثر تلاش خود را بکار گیرند تا تمام اعتبارات فارس در سال ۹۹ به طور کامل جذب شود.

استاندار فارس بیان داشت: ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه سال ۹۹ فرصتی مناسب و اعتباراتی نقد محسوب می شود که به نسبت اسناد خزانه در روند توسعه استان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و بازپرداخت آن نیز توسط دولت تضمین شده است، به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای برخوردار شدن فارس از این منابع بهره گرفته شود.

رحیمی اضافه کرد: پروژه‌های نیمه تمام مهمی در این استان از محل ماده ۵۶ تعریف و تاییدیه نهایی آن از سوی بانک عامل اخذ شده و تنها باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، پروژه‌های زیرمجموعه را برای به نتیجه رسیدن پیگیری کنند.

وی، موضوع تهاتر بانکی را نیز فرصتی برای دستگاه‌های اجرایی این استان دانست و گفت: تاکنون ۴۵۳ میلیارد تومان اعتبار به سازمان برنامه بودجه کشور ارسال که ۳۴۹ میلیارد تومان آن به این استان اختصاص یافته و همچنین ۲۸۳ میلیارد تومان نیز اسناد خزانه ملی صادر شده که مجموع این اعتبارات برای به حرکت در آوردن پروژه‌های نیمه تمام فارس کافی است.

رحیمی، در بخش دیگری از سخنان خود بر تسریع در زمان پاسخگویی به استعلامات مردم در نهادهای دولتی تاکید کرد و افزود: باید مدت زمان بین درخواست ارباب رجوع و اخذ تصمیم در شورای برنامه‌ریزی استان فارس کاهش یابد تا میزان رضایتمندی مردم بالا رود و بی شک طولانی بودن روند پاسخ به استعلامات در دستگاه‌های اجرایی موجب بروز نارضایتی در بین مردم و سرمایه‌گذاران می شود.

تامین اعتبار ۶ پروژه عمرانی فارس مورد موافقت قرار گرفت

رییس سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این نشست بیان داشت: تا کنون ۳۴۹ میلیارد تومان اعتبارات این استان از محل استاد خزانه به تهران ارسال شده که از این میزان ۲۴۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و ۱۰۴ میلیارد تومان دیگر نیز در حال پیگیری است.

حسن نوروزی افزود: تامین اعتبار ۶ پروژه عمرانی در حال ساخت استان از جمله بهسازی راه اصلی فسا، جهرم و قیزوکارزین، بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهکم ، احداث باند دوم جهرم - لار- بندرعباس، ایجا،د توسعه، تعمیر، نگهداری، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی، فرهنگی و تفریحی کارگران این استان ،احداث ۲ سد نرگسی و کوار از محل ظرفیت های قانون بودجه ۹۹ تایید اولیه آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: سه مورد از این پروژه‌ها که در حوزه راهسازی است اکنون در مرحله جذب سرمایه‌گذار قرار دارد و مقرر شده از محل ماده ۵۶ قانون بودجه، اعتبارات مورد نیاز ساخت این پروژه‌ها تامین شود.

۵۱ درصد از اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی فارس جذب شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس هم در این جلسه گفت: از محل بند و تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹ تاکنون ۲۸۳ میلیارد تومان برای این استان قطعی و نهایی شده است.

بابک دایی افزود: اعتبار تخصیص یافته از محل بند ب و ح تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹ برای این استان یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان اسناد خزانه بوده که تاکنون یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که حدود ۵۱ درصد از این مبلغ نیز توسط دستگاه‌های اجرایی فارس جذب شده است.

وی ادامه داد: از ۱۸۴ دستگاه مشمول حذف اعتبارات مربوط به اسناد خزانه ملی در استان فارس نیز تاکنون ۵۶ دستگاه اقدام به جذب این اعتبارات کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق