لزوم اطلاع رسانی مطلوب به مردم فارس در مورد پویش ملی «فصل سبز زندگی»


لزوم اطلاع رسانی مطلوب به مردم فارس در مورد پویش ملی «فصل سبز زندگی»

امیری گفت: پویش ملی «فصل سبز زندگی» اقدام موثری در مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان فارس است که باید صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری ها و دهیاری ها به خوبی در مورد آن به مردم اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در آئین رونمایی پویش ملی «فصل سبز زندگی» گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، توان اجرایی و اقدامات دستگاه ها و نهادهای فرهنگی کافی نیست زیرا حجم این آسیب ها بالا رفته است.

فرماندار شیراز ادامه داد: یکی از اقدامات موثر برای مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده از زبان نرم و تاثیرگذار هنر است و مردم و موسسات مردم نهاد در این زینه می توانند به یاری دستگاه های دولتی بیایند.

وی اضافه کرد: اخلاق محوری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی سازمان های مردم نهاد در شهرستان شیراز همواره بی نظیر بوده است که نمونه آن را می توان در مدیریت سیلاب دروازه قرآن و محله سعدی در فروردین ۹۷ و شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ تا کنون مثال زد.

فرماندار شیراز تصریح کرد: مقام معظم رهبری، پنج آسیب اجتماعی اولویت ‌دار را در دستور کار قرار داده اند تا امکانات ملی و مردمی برای رفع و کاهش آنها بسیج شود که شامل اعتیاد، حاشیه نشینی، نقاط بحرانی شهری، بحران اخلاقی و طلاق است.

وی ادامه داد: پویش ملی «فصل سبز زندگی» اقدام موثری در مبارزه با این آسیب های اجتماعی است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مدیریت می شود و موسسه فرهنگی هنری «پرتو امید آماج» و دفتر امور زنان و خانواده فرمانداری، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اداره کل آموزش و پرورش و اداره بهزیستی در آن مشارکت فعال دارند.

امیری تاکید کرد: این موسسه فرهنگی مجری طرح است و با استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در فضای مجازی با استفاده از زبان هنر به درمان آسیب های اجتماعی می پردازد.

وی افزود: هنر ابزار فرهنگی اثر گذاری برای درمان بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه است که پیام های لازم را به خوبی به اقشار مختلف جامعه منتقل می کند.

امیری تصریح کرد: برای اثر گذاری بیشتر پویش ملی «فصل سبز زندگی» لازم است تا صدا و سیما، شهرداری های و دهیاری ها با تبلیغات شهری و استفاده از فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی کافی داشته باشند و نواحی چهارگانه آموزش و پرورش نیز مشارکت خانواده ها را جلب کنند.

خاطر نشان می شود، تولید و نشر محتوا در فضای مجازی با محوریت اعتیاد، طلاق، خشونت آسیب ها و چالش ها در قالب آئین رونمایی پویش ملی «فصل سبز زندگی» در حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و فرماندار شیراز و تعدادی از مسئولان دادگستری، کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان، استانداری، بهزیستی و دیگر ادارات، برگزار شد.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی