5 هزار جلد قرآن کریم و مفتاح الجنان چاپ و منتشر شد


5 هزار جلد قرآن کریم و مفتاح الجنان چاپ و منتشر شد

حجت الاسلام کرمی از چاپ و انتشار 5 هزار جلد قرآن کریم و مفتاح الجنان خبر داد و گفت: از این تعداد کتاب چاپ شده 300 جلد قرآن کریم و 200 جلد مفتاح الجنان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، از چاپ و انتشار 300 جلد کلام الله مجید و 200 جلد مفتاح الجنان به ارزش 300 میلیون ریال خبر داد و گفت: این اقدام از محل عواید موقوفات انجام شده است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه کتاب های چاپ شده در محافل، مجالس، هیئات قرآنی، بقاع و اماکن متبرکه در حال توزیع است، گفت: تبلیغ و ترویج قرآن کریم و فرهنگ این کتاب ارزشمند، همیشه از اولویت های اصلی سازمان اوقاف بوده و هست.

وی با یادآوری اینکه این سازمان با قوت و قدرت در زمینه فرهنگ سازی این کتاب مقدس آسمانی و انسان ساز تلاش و جد و جهد نموده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه موقوفات قرآنی بخش اندکی از موقوفات را تشکیل می دهند و لزوم هدایت واقفین خیراندیش به ایجاد و انجام وقف های قرآنی بسیار ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام کرمی در ادامه از مشارکت اوقاف و امور خیریه استان زنجان با کمیته امداد در ایجاد درآمدها پایدار برای خانواده های تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: این اقدام با نصب و بهره برداری از پنل ها خورشیدی با فروش برق تولیدی این پنل ها به دولت عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی در مرحله اول این طرح برای 5 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در زنجان با اعطای کمک های بلاعوض و وام کم بهره پنل های خورشیدی تولید کننده برق نصب خواهد گردید و این پنل های خورشیدی برق را با استفاده از نور و انرژی خورشیدی تولید و ذخیره خواهند نمود در مرحله بعدی شرکت برق طبق قرارداد منعقده هرساله این برق را به قیمت مناسب از از این خانوارها خریداری و پول آن را نیز به ایشان پرداخت خواهد نمود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: به این طریق هم درآمد مناسب و پایداری برای این خانواده ها ایجاد می شود و هم از میزان وابستگی این اقشار به کمک ها و مساعدتهای نهادهای حمایتی کاسته می گردد و هم گامی مهمی در ایجاد و توسعه انرژی های پاک و جلوگیری از آلودگی هوا که جزو نیازهای ضروری جامعه است برداشته می شود.

به گفته وی، هزینه لازم برای ایجاد یک واحد نیروگاه برق کوچک مقیاس برق خورشیدی ، حدود 800 میلیون ریال و درآمد این پنل های خورشیدی از محل فروش برق ، ماهانه به طور متوسط حدود 15 میلیون ریال خواهد بود.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس