تزریق فکر و ایده، سیاست اصلی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد است


تزریق فکر و ایده، سیاست اصلی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد است

حجت الاسلام غفاری از کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان دو بال مساجد یاد کرد و گفت: تزریق فکر و ایده، سیاست کانون های فرهنگی و هنری در مساجد است.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: اگر برنامه تربیتی مفیدی برای جوانان و نوجوانان در مساجد ارائه شود بی شک جوانان با اشتیاق در مساجد حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به کار تبلیغی پیامبر گرامی اسلام در صد اسلام که با ساخت مسجد آغاز شد، گفت: آن حضرت کار تبلیغی خود را با ساخت مسجد و همراه با مردم آغاز کرد و مسجد محلی برای تربیت مسلمانانی همچون بلال و حمزه شد، در کنار آن تصمیمات مهم اسلام، آموزش و مشورت های جنگی و ... در مساجد انجام می شد.

وی با اشاره به اینکه شیوه تربیت جوانان به سمت مسجد سوق داده شود، گفت: در کنار کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج نیز با ظرفیت خوبی از بچه های مسجد مشغول فعالیت است ولی این دو مجموعه به صورت موازی کار نمی کنند بلکه کارکرد هریک مکمل دیگری است.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان از پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های مساجد به عنوان دو بال مسجد یاد کرد و گفت: برای رونق یک مسجد باید بال ها بایکدیگر حرکت کنند و حرکت هریک به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه برای جذب جوانان به مساجد بایستی برنامه هایی که باعث انگیزه سازی در جوانان می شود، به اجرا درآید، گفت: برای جذب جوان به مسجد باید بال های مسجد بایکدیگر به حرکت درآید و برنامه های به اجرا درآمده پوشش دهنده همدیگر باشد.

حجت الاسلام غفاری با یادآوری اینکه پایگاه های مقاومت بسیج در موضوعات سیاسی، اجرایی و نظامی ورود پیدا کرده اند، گفت: سیاست کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز تزریق فکر و ایده و شکل ساختاری در مسجد است.

وی با یادآوری اینکه کرونا علیرغم بسیاری از مشکلات و ناراحتی هایی که برای عموم مردم در پی داشت، حس نوع دوستی و همدلی را در بین مردم برانگیخت، ادامه داد: در طول یک سال اخیر شاهد جمع آوری کمک های مردمی بسیاری با محوریت مساجد هستیم.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان ادامه داد: درست است پیش از شیوع ویروس کرونا، کمک های مردمی برای حمایت از نیازمندان جمع آوری می شد ولی پس از شیوع این ویروس، جمع آوری کمک های مردمی قوت گرفت و بسیاری از مردم برای شرکت در این کار خداپسندانه به مساجد رجوع کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه های فرهنگی و دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند: «اگر قرار بود بنده مسئولیتی را قبول می کردم، فرماندهی کارگروه مجازی را برعهده می گفتم» که همین موضوع نشان دهنده اهمیت پرداختن به فضای مجازی و مقابله با توطئه های نرم دشمنان است.

حجت الاسلام غفاری بر ضرورت مجهز کردن جوانان به سلاح بینش و بصیرت برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی تاکید کرد و افزود: به دلیل ضرورت کار، کارگروهی با این موضوع در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان تشکیل شده است تا شکل صحیح استفاده از فضای مجازی به بچه های این مسجد آموزش داده شود.

وی همچنین به اقدامات انجام شده این مسجد در رزمایش همدلی و مواسات اشاره کرد و گفت: با کمک خیرین این مسجد تلاش شد تا بسته های معیشتی در ایام شهادت و ولادت ائمه معصومین و گوشت قرمز در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شود.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این مسجد، اعطاء وام های قرض الحسنه به نیازمندان است که به اشتغال جمعی از خواهران نیز منجر شده است.

به گفته حجت الاسلام غفاری از ابتدای امسال 136 میلیون تومان پول از سوی خیرین و اصحاب این مسجد جمع آوری شده که صرف تهیه بسته های معیشتی، بهداشتی، وام قرض الحسنه و اشتغالزایی شده است.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان