تربیت جوانان متعهد به دین و جامعه، رسالت اصلی کانون قمربنی هاشم است


تربیت جوانان متعهد به دین و جامعه، رسالت اصلی کانون قمربنی هاشم است

محمدی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم از بدو تاسیس یک کانون اثرگذار بوده است، گفت: تربیت جوانان و نوجوانان متعهد به دین و جامعه رسالت اصلی این کانون است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم روستای دوتپه شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان ضمن تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و منابعی که در اختیار کانون های مساجد قرار گرفته است، این مراکز موفق عمل کردند، در کانون قمر بنی هاشم نیز با همکاری و مشارکت اعضای کانون توانسته ایم به هدف گذاری مورد نظر دست پیدا کنیم.

جواد محمدی ادامه داد: فعالیت های انجام شده در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بخشی مربوط به برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و بخشی مربوط به ظرفیت ها و اقتضائات محله، روستاها و شهرها است ولی برنامه هایی که در طرح فهما پیش بینی شده است به گونه ای می باشد که قابلیت اجرا در تمام کانون ها، با هر شرایطی را دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح ایران قوی توانست زمینه رقابت سالم بین کانون های مساجد کشور را فراهم کند، ادامه داد: نگرانی ما از آفت آماری این طرح است چرا که امکان دارد کانون ها برای بالابردن آمار و کسب امتیاز از کیفیت برنامه ها کاسته و به کمیت بپردازند.

محمدی با یادآوری اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم می کنند، گفت: با مقایسه مساجدی که در آن کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال است با سایر مساجد می توان به حضور جوانان و نوجوانان در این مساجد پی برد.

به گفته مدیر مسئول کانون قمر بنی هاشم، در دوره زمانی پیچیده ای قرار گرفته ایم، هجمه های فرهنگی دشمنان و دسترسی آسان به فضاهای مجازی و عدم پاسخ به بسیاری از سوالات جوانان و شبهه های موجود، موجب شده است تا جوانان در برابر این هجمه آسیب پذیر باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با وجود این هجمه ها جذب حتی یک جوان به مسجد نیز کار بزرگی است ولی لازم است سیاست گذاران و متولیان مساجد به این واقعیت انکارناپذیر توجه کنند که حضور جوانان در حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) کافی نیست، بلکه باید برنامه ریزی شود تا پرسش های جوانان نسبت به مقوله دین و نگرش های موجود پاسخ داده شود چرا که متاسفانه معرفت دینی در جامعه ما متزلزل شده است.

محمدی اضافه کرد: متولیان مسجد بایستی خود نسبت به دین و جامعه متعهد باشند، سپس جوانان و نوجوانانی که به مساجد مراجعه می کنند را بر مبنای همین تعهد پرورش دهند.

وی با اشاره به اینکه کانون قمر بنی هاشم از بدو تاسیس یک کانون تاثیرگذار بوده است، گفت: رسالت اصلی این کانون تربیت و پرورش جوانان و نوجوانان متعهد به دین و جامعه است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم ادامه داد: آثار ارسالی از این کانون در طرح ایران قوی و در «رواق قلم» به مرحله ارزیابی رسیده است و به همین منظور کارگروهی برای تدوین کتاب تاریخ دوتپه در محل کانون تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این طرح تلاش خواهد شد تا با جمع آوری آثار مربوط به مشاهیر، علما و حکمای این منطقه کتاب تاریخ دوتپه تدوین کنیم.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل