شهید مصطفی مرد عمل بود/تقویت فعالیت های فرهنگی و جهادی حرکت در مسیر شهداست


شهید مصطفی مرد عمل بود/تقویت فعالیت های فرهنگی و جهادی حرکت در مسیر شهداست

نوروزی با بیان اینکه تقویت فعالیت های فرهنگی و جهادی حرکت در مسیر شهداست، گفت: درمازندران همه چیز داریم اما از ظرفیت علما، فعالان فرهنگی و قرآنی استفاده نمی شود پایگاه های بسیج و مساجد جایگاه سالمندان شده کار نمی شود تا جوان به مسجد بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آئین تکریم خانواده شهید مدافع امنیت«مصطفی نوروزی» در راستای نکوداشت سالروز تشکیل کانون های مساجد امروز( 13اسفند) با حضور «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستادهماهنگی کانون های مساجد دیارعلویان در بیت شریف این شهید والامقام برگزار شد.

«حسین نوروزی» پدر شهید امنیت «مصطفی نوروزی» در این مراسم ضمن تحسین عملکرد کانون های مساجد در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و ترویج آموزه های ناب قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان اظهار کرد:شهید مصطفی خدمات زیادی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، جهادی و ... داشت. درهمین ماجرای سیل میاندرود یک هفته تمام با حاج «حسین یکتا» به کمک سیل زدگان شتافت.

پدر شهید امنیت «مصطفی نوروزی» افزود: آقا مصطفی مرد عمل بود به زبان مردم سیستان و بلوچستان زبان زد عام و خاص بود به درستی نام نیکی از مازندران و مردمان این خطه در محل خدمت خود به یادگار گذاشت . همگان دیدید با شرایط کرونایی مردم برای مراسم وداع و تشییع شهید مصطفی آمدند.

وی اذعان کرد: معتقدم شهید مصطفی ها با نثار جان شیرین خود در راه دفاع از اسلام و ولایت، انتخابات و نظام ما را بیمه کردند.

نوروزی بیان کرد: شهید مصطفی ادامه دهنده راه امام راحل و رهبری بود همیشه تاکید داشت آقا را تنها نگذارید هرچه از خصوصیات و منش و سیره عملی و اخلاقی شهید مصطفی بگوییم ممکن است نتوانیم حق مطلب را ادا کنیم. انتظار داریم اهداف بلند شهید در جامعه پیاده بشود.

وی از جمع آوری خاطرات و چاپ وصیت نامه شهید مصطفی نوروزی با همکاری فعالان مسجدی و بسیجی خبر داد و خاطرنشان شد: مردم داری، ولایت مداری، خیرخواهی، نوع دوستی و... از مهمترین سجایای اخلاقی مصطفی بوده است در بسیاری از مواقع آقا مصطفی نقش پدری بر گردن من داشت. در بسیاری از مواقع مثل یک فرزند از پسرم آموختم.

پدر شهید امنیت«مصطفی نوروزی» به هجمه فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه آنگونه که شایسته ساری به عنوان مرکز مازندران است در حوزه فرهنگی کار نشده است. تاکید مقام معظم رهبری اینکه باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی کار شود. از این رو معتقدم باید برای ادای حق مطلب در حوزه فرهنگ، کمیته فرهنگی در سطح استان تشکیل شود؛ جزیره ای کار نشود همگرایی اتفاق بیفتد و موازی کاری رفع شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه حوزه فرهنگ متولی ندارد، افزود: ما هیچ گونه توقع شخصی نداریم؛ حافظ نظام هستیم . جایگاه استان در حوزه فرهنگ باید ارتقا یابد حق استان باید ادا شود.

نوروزی از بیکاری به عنوان معضل و آسیب در استان مازندران یاد کرد و گفت: ۶۵درصد بیکاری داریم در مرکز استان امکانات و ذخایر استانی داریم اما برای رفع معضل بیکاری درست کار نشده است.امروز هرچه داریم موهبت خدادادی است. فقر استان زیر لوای سبز استان مخفی شده است.

وی ادامه داد:تاکنون ۲۴استاندار عوض کردیم نگذاشتند مازندران شکوفا بشود باید به داد استان برسیم تا راه شهید ادامه یابد الان همه چیز داریم اما از ظرفیت علما و فعالان فرهنگی و قرآنی استفاده نمی شود پایگاه مقاومت ها و مساجد شده جایگاه سالمندان کار نمی شود تا جوان به مسجد بیاید.

نوروزی همچنین به تولید و اکران تئاتر ها و فیلم های غیر ارزشی اشاره کرد و افزود: خیلی از تئاترها محتوا ندارد باید برای جلوگیری از هجمه فرهنگی، تئاتر ها قبل از اکران چک شوند.

وی تاکید کرد: ما در مازندران امکانات داریم و می توانیم کار فرهنگی انجام دهیم اما مدیریت و نظارت صورت نمی گیرد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...