دستگیری دو نفر در پی تهدید آنلاین مساجد کریستچرچ


دستگیری دو نفر در پی تهدید آنلاین مساجد کریستچرچ

پلیس نیوزیلند اعلام کرد که در پی تهدید دوباره علیه دو مسجد در کریستچرچ که صحنه قتل عام نمازگزاران توسط یک برتری طلب سفیدپوست نزدیک به دو سال پیش بود دو نفر را دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، پلیس نیوزیلند امروز ، 4 مارس (پنج شنبه 14 اسفند) در آستانه حمله به مساجد کریستچرچ که در 15 مارس سال 2019 میلادی انجام شد گفت که در پی تهدید دوباره علیه این دو مسجد که صحنه قتل عام نمازگزاران توسط یک برتری طلب سفیدپوست نزدیک به دو سال پیش بود دو نفر را دستگیر کرده است.

پلیس گفت که در اوایل هفته جاری تهدید آنلاین علیه مسجد النور و مرکز اسلامی لینوود انجام شد؛دو مسجدی که در مرگبارترین تیراندازی در نیوزیلند در سال 2019 هدف قرار گرفتند.

هیچ اطلاعاتی در مورد ماهیت این تهدید ارائه نشده است و نامی از هیچ یک از مظنونان برده نشده است.

جان پرایس ، سرپرست فرمانده منطقه کانتربری در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت: هر پیام نفرت یا افرادی که می خواهند به جامعه ما آسیب برسانند قابل تحمل نیستند و این روشی نیست که در نیوزیلند قبال پذیرش باشد.

نیوزیلند در آستانه سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ در 15 مارس در حالت آماده باش است.

در سال 2019 میلادی «برنتون تارانت» استرالیایی مسلح به سلاح های نیمه خودکار با ظرفیت بالا پس از آتش گشودن به نمازگزاران در دو مسجد کریستچرچ ، 51 نفر را کشته و ده ها نفر را زخمی کرد و ویدئویی از این حملات را قبل از دستگیری در شبکه اجتماعی فیس بوک پخش کرد.

در ماه آگوست تارانت به حبس ابد و بدون آزادی مشروط محکوم شد و این اولین بار است که نیوزیلند کسی را تا آخر عمر به حبس محکوم کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها