نگرانی بن سلمان از شکست نتانیاهو در انتخابات


نگرانی بن سلمان از شکست نتانیاهو در انتخابات

پس از انتشار گزارشی درباره توسعه ارتباطات تل‌‌آویو و ریاض، یک شبکه صهیونیستی از نگرانی شدید ولیعهد سعودی از شکست احتمالی نتانیاهو در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، شامگاه روز چهارشنبه، در گزارشی اختصاصی خبر داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از احتمال شکست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات آتی فلسطین اشغالی نگران است.

بر اساس این گزارش، ریاض، انتخابات در فلسطین اشغالی را از نزدیک دنبال می‌‌کند و نتانیاهو را در تقابل با ایران به مثابه «سرنیزه» می‌داند و نگران است که او با «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون در سرزمین‌های اشغالی جایگزین شود.

منابع سعودی در این خصوص به آی۲۴ خبر دادند که یک مقام سعودی نزدیک به خانواده سلطنتی در عربستان گفته است که آنها انتخابات «اسرائیل» را از نزدیک دنبال می‌کنند و امیدوارند که کابینه فعلی تغییر نکند.

طبق این گزارش، منبع یادشده تأکید کرده است که عربستان سعودی «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو را می‌شناسد و او و سیاستش را در ارتباط با روابط با کشورهای خلیج [فارس] و در خصوص ایران تحسین می‌کنند».

منبع یادشده در ادامه اظهاراتش با تمجید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «آنها تنها نتانیاهو را ترجیح نمی‌دهند بلکه او را دوست دارند. او فوق‌العاده است. او جذبه لازم را دارد و کارش را خوب می‌داند. ما از جایگزین شدن او از سوی رئیس اپوزیسون بسیار نگران هستیم که [قرار است] برخی امور را تغییر دهد».

آی۲۴ همچنین به نقل از یک مقام سعودی دیگر از خانواده سلطنتی سعودی گزارش داد که خانواده سلطنتی سعودی «نتانیاهو را در تقابل با ایران، سرنیزه» می‌داند.

بر اساس این گزارش ، مقام یادشده می‌گوید که مقامات رسمی در عربستان سعودی این امور را علنا بیان نمی‌کنند و هیچ کشوری این را علنا نخواهد گفت و در انتخابات دخالت نخواهد کرد.

منابع سعودی همچنین در گفت‌و‌گو با آی۲۴ مدعی شدند که با توجه به سیاست دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقایسه با سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، نگرانی‌ها در عربستان سعودی از احتمال تغییر کابینه در سرزمین‌های اشغالی بیشتر شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که شبکه تلویزیونی «کان‌۱۱»، یکی از رسانه‌های وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی، اخیرا، خبر داد که مقام‌های رژیم صهیونیستی و سعودی در تماس‌های تلفنی درباره سیاست جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

این رسانه صهیونیستی مدعی شده بود که عربستان سعودی از مسیری که دولت بایدن ممکن است در قبال ایران در پیش بگیرد، نگران است.

عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی روابط علنی ندارد، هر چند که دو طرف از سال‌ها پیش به صورت غیرعلنی همکاری‌هایی در زمینه‌های اطلاعاتی و امنیتی آغاز کرده‌اند. با این وجود، گمان می‌رود عربستان سعودی همانند امارات متحده عربی و بحرین ممکن است به زودی روابط خود با رژیم صهیونیستی را رسمی و علنی کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق