محمد علی الحوثی: هیچ طرح صلحی تاکنون ارائه نشده است


محمد علی الحوثی: هیچ طرح صلحی تاکنون ارائه نشده است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که تاکنون هیچ طرحی برای صلح از سوی کشورها به دولت صنعاء ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ،«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که تاکنون نه طرحی برای صلح از سوی کشورها ارائه شده و نه طرح‌های دولت صنعاء مورد پذیرش قرار گرفته است.

الحوثی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دشمنان یمن تلاش دارند چنین وانمود کنند که عملیات مأرب جدای از جنگ یمن است و این ارتش و کمیته‌های مردمی هستند که ابتدائا به مأرب حمله کرده‌اند، در حالی که نیروهای دولت صنعاء تلاش دارند مأرب را از اشغال ائتلاف سعودی آزاد کنند.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ طرح صلحی از سوی کشورها ارائه نشده و طرح‌های دولت صنعاء نیز رد شده است، گفت که صنعاء از مذاکرات در روسیه با کشورهای متجاوز استقبال می‌کند.

الحوثی تأکید کرد که مسکو باید به این اقناع برسد که مسأله یمن یک جنگ داخلی نیست، بلکه دشمن خارجی این کشور را هدف قرار داده است.

این عضو ارشد جنبش انصارالله یمن چندی پیش نیز با انتقاد از بی برنامگی سازمان ملل گفته بود که فرستاده سازمان ملل تاکنون هیچ ابتکار صلحی برای یمن عرضه نکرده، است، بنابراین: «یا صلح حقیقی در یمن یا جنگ تا پیروزی.»

یورش ائتلاف سعودی به یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود و در طول این سال‌ها، این کشور تحت محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و ائتلاف سعودی اجازه هیچ پروازی را در فرودگاه بین‌المللی صنعاء نمی‌دهد، مگر برخی پروازهای سازمان ملل که پس از رایزنی‌های سیاسی فراوان صورت می‌گیرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس