تعطیلی 17 مسجد در فرانسه به بهانه ارتباط با فعالیت‌های جدایی طلبانه


تعطیلی 17 مسجد در فرانسه به بهانه ارتباط با فعالیت‌های جدایی طلبانه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «ژرالد دارمانن» وزیر کشور فرانسه گفت که دولت 17 مسجد از 89 مسجد مسلمانان را به دلیل آنچه که ارتباط آنها با «فعالیت‌های جدایی طلبانه اسلام‌گرایان» خوانده، بسته است. وی در پاسخ به سوالات نمایندگان پارلمان مدعی شد که 89 مورد از 2500 عبادتگاه مسلمانان در فرانسه مشکوک به ارتباط با «فعالیتهای جدایی طلبانه»...

تعطیلی 17 مسجد در فرانسه به بهانه ارتباط با فعالیت‌های جدایی طلبانه
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «ژرالد دارمانن» وزیر کشور فرانسه گفت که دولت ۱۷ مسجد از ۸۹ مسجد مسلمانان را به دلیل آنچه که ارتباط آنها با «فعالیت‌های جدایی طلبانه اسلام‌گرایان» خوانده، بسته است.

وی در پاسخ به سوالات نمایندگان پارلمان مدعی شد که ۸۹ مورد از ۲۵۰۰ عبادتگاه مسلمانان در فرانسه مشکوک به ارتباط با «فعالیتهای جدایی طلبانه» هستند.

وزیر کشور فرانسه افزود: تاکنون ۱۷ مسجد را مطابق با قانون نقض قوانین امنیتی که باید در اماکن عمومی رعایت شود، بسته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد، قوانین کنونی در فرانسه اجازه نمی‌دهد همه عبادتگاههای مشکوک را تعطیل کند، اما فقط ۱۷ مسجد در چارچوب قوانین موجود بسته شده‌اند.

ژرالد دارمانن تصریح کرد، قوانین فرانسه فقط در دو مورد تعطیل کردن مکانهای عبادی را مجاز می داند: اول اینکه رابطه مستقیمی با یک اقدام تروریستی داشته باشد، دوم اینکه قوانین امنیتی را نقض کند که باید در اماکن عمومی رعایت شود.

نمایندگان پارلمان فرانسه اواخر بهمن ماه گذشته یک قانون جنجالی را علیه آنچه از سوی دولت این کشور «جدایی‌طلبی» خوانده شده است، تصویب کردند.

قرار است نمایندگان پارلمان فرانسه در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) این قانون را که پیش‌نویس لایحه «تقویت اصول جمهوری» نام دارد، به طور رسمی مورد بررسی قرار دهند.

این قانونی جنجالی علیه فعالیت‌ گروه‌های دینی است که به بهانه ممانعت از نفرت‌پراکنی در فضای مجازی، بودجه خارجی این گروه‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند