فرماندار خلخال: شهرداری سایت جدید زباله‌ها را راه‌اندازی کند


فرماندار خلخال: شهرداری سایت جدید زباله‌ها را راه‌اندازی کند

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: تمام شرایط برای ایجاد سایت جدید دفن زباله‌های این شهر آماده شده و شهرداری باید نسبت به راه‌اندازی این محل اقدام کند.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: محل مورد اجرای سایت جدید دفن زباله‌های خلخال مورد تایید کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل قرار گرفته و مطالعات محل موردنظر نیز انجام شده و انتظار از شهرداری خلخال اقدام لازم برای آغاز عملیات اجرایی محل جدید است.

وی با اعلام هرگونه همکاری با شهرداری خلخال برای راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های خلخال در محلی مناسب و دور از شهر اظهارکرد: در صورت وجود معارض در محل اجرای طرح فرمانداری خلخال بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به رفع معارض و فراهم کردن زمینه راه‌اندازی طرح اقدام لازم را انجام و با شهرداری همکاری خواهد کرد.

وی گفت: اعتبار اولیه برای اجرای این طرح از محل اعتبارت استانی به شهرداری خلخال اختصاص یافته و تاخیر در آغاز عملیات اجرایی آن با توجه به تهدید سلامت مردم از جانب محل دفن زباله‌های فعلی این شهر جایز نیست.

وی بیان کرد: راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های خلخال از سال‌های گذشته جزو اولویت های کاری کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان بوده و با توجه به مرتفع شدن بسیاری از موانع ، اجرای آن موجب رفع تهدید سلامت مردم و محیط زیست از جانب محل فعلی دفن زباله‌های واقع در مجاورت شهر خلخال خواهد شد.

علی ملکی ، رئیس اداره سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال نیز از اجرای طرح ساماندهی محل دفن قدیمی زباله‌های این شهر در منطقه کرنو خبرداد و افزود: با اجرای این طرح هرچند مشکل پراکندگی زباله‌های سبک در اطراف این محل و همچنین مشکل آلودگی زیست محیطی به صورت موقت برطرف شده ولی مشکل تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی از سوی این محل رفع نشده است.

وی اظهارکرد: حتی در صورت فنس‌کشی این محل و اجرای دقیق پوشش زباله‌ها از سوی شهرداری ، محل فعلی با توجه به مجاروت با مناطق مسکونی شهر مورد قبول دانشکده علوم پزشکی نیست.

وی با بیان اینکه نحوه دفن زباله‌های عفونی بی‌خطر شده پزشکی در محل فعلی دفن زباله‌های خلخال نیز مورد قبول دانشکده علوم پزشکی نیست، افزود: ساماندهی محل دفن زباله‌های این شهر با استفاده از پوشش خاک در منطقه کرنو و در مجاورت مناطق مسکونی و بیمارستان این شهر موقتی بوده و انتظار می‌رود تا زمان آماده شدن محل جدید، پوشش روزانه زباله‌ها با هدف پیشگیری از پراکندگی زباله‌ها به مناطق اطراف و آلودگی‌های زیست‌محیطی از سوی شهرداری به قوت قبلی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا پوشش زباله‌ها با استفاده از خاک با حساسیت و دقت بیشتری انجام می‌شود، گفت: به علت نداشتن فنس برای محدود کردن ورود افراد به محل دفن زباله‌ها تردد زباله جمع‌کن‌ها سلامت مردم راه در معرض خطر قرار داده است.

ملکی با اشاره به تهدید سلامت بهداشت عمومی و مردم از جانب هدایت و رهاسازی پساب‌های خانگی از سوی صاحبان واحدهای مسکونی احداث شده غیرمجاز در مناطق حاشیه‌نشین شهر افزود: برغم پیگیری‌های انجام شده از سوی دانشکده علوم پزشکی برای پیشگیری از این کار هنوز اقدام موثری از وی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال انجام نشده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط