48 فقره عملیات آبخیزداری در گیلان به انجام رسید


48 فقره عملیات آبخیزداری در گیلان به انجام رسید

رشت - ایرنا - معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: امسال 48 فقره عملیات آبخیزداری در این استان به انجام و بهره برداری رسید.

فریور نقوی روز یکشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تعداد عملیات آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی عملیات آبخیزداری را در زمینه سازه های مکانیکی از جمله بندهای سنگی گابیونی، سنگی ملاتی، دیوارهای سنگی و کف بندها و عملیات بیولوژیک عنوان کرد و افزود: در سال جاری عملیات آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۵.۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در دست اجراست.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات ملی ۱۰ فقره قرارداد عملیات آبخیزداری در دست اجرا داریم، خاطر نشان کرد: از محل اعتبارت استانی نیز ۱۶ پروژه عملیات آبخیزداری در دست اجرا است.

وی بیان داشت: امسال برای اولین بار مقرر شد اعتبارات مربوط به احداث پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات استانی توسط سازمان بسیج و سپاه قدس گیلان اجرایی شود.

وی ضمن اشاره به افتتاح پروژه آبخیزداری روز گذشته در رودبار به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه از مجموع پروژه های افتتاح شده سال جاری سه فقره قرارداد اجرایی از محل اعتبارات سال ۹۸ در این شهرستان انجام شده و امسال اتمام رسید، خاطر نشان کرد: این تعداد قرارداد آبخیزداری با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

این مسئول عنوان کرد : ۶ فقره قرارداد نیز از محل اعتبارات سال ۹۹ با اعتبار پنج میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان در شهرستان رودبار در حال اجراست.

گیلان بالغ بر یک میلیون و ۴۷۱ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار حدود "۷۰ درصد" اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۴۴.۹ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست است؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته درختکاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!