بیمارستان فجر ماکو صاحب دستگاه ام ار ای می شود


بیمارستان فجر ماکو صاحب دستگاه ام ار ای می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: طی ماههای آینده با استقرار و نصب دستگاه MRI، در بیمارستان ماکو سیستم درمان شهرستان کاملتر شده و نیاز مراجعین برای استفاده از این امکانات جهت مراجعه به استان و سایر شهرستانهای مجهز مرتفع خواهد شد.

دکتر رحیم صمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برداشتن گام چهارم در راستای استقرار دستگاه MRI در بیمارستان فجر ماکو با عقد قرار داد و واریز مبلغ پیش پرداخت اظهار کرد: اخذ موافقت و ارائه دستورات لازم توسط مسئولین دخیل و پیگیری و انعقاد قرار داد در جهت خرید دستگاه با استفاده از ارز مرجع از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی و تأمین ۵۰ درصد هزینه خرید دستگاه توسط دانشگاه تا به حال صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: طی روزهای گذشته نیز واریز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به صورت علی الحساب اولیه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است و پروسه خرید و تحویل دستگاه MRI به شبکه بهداشت و درمان ماکو در جهت استقرار آن در بیمارستان فجر شهرستان مراحل اجرایی گام چهارم را طی میکند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو ضمن تقدیر از حمایتهای همیشگی و پیگیریهای مجدانه و مساعدتهای همه جانبه خیرین و مسئولین، افزود: به حول و قوه الهی در ماههای آینده با استقرار و نصب دستگاه MRI، سیستم درمان شهرستان کاملتر شده و با این اقدام ارزشمند در حوزه سلامت، نیاز مراجعین برای استفاده از این امکانات جهت مراجعت به استان و سایر شهرستانهای مجهز مرتفع خواهد شد.

دکتر صمدی همچنین افزود: مجهز شدن بیماستان فجر ماکو به دستگاه MRI، در جلب رضایتمندی و کاهش خطرات و هزینه های اضافی شهروندان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ام آر آی – MRI مخفف عبارات Magnetic Resonance Imaginig یا تصویرسازی شدید مغناطیسی که تحت عنوان تصویرسازی شدید هسته‌ای هم شناخته می‌شود تکنیکی برای ساخت تصاویر دقیق از درون بدن انسان است. دستگاه MRI از یک میدان مغناطیسی قوی به همراه امواج رادیویی کمک می‌گیرد تا تصاویری از اعضای داخلی بدن انسان را که با اشعه ایکس و سی‌تی اسکن و سونوگرافی قابل مشاهده نیستند در اختیار پزشکان قرار دهد. به طور مثال ام آر آی به پزشکان کمک می‌کند تا داخل مفصل‌ها، غضروف‌ها، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها را مشاهده کنند و آسیب دیدگی‌های ورزشی را ساده‌تر و سریع‌تر تشخیص دهند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا