پیروزیهای نیرو‌های یمنی در استان مأرب


پیروزیهای نیرو‌های یمنی در استان مأرب

نیرو‌های یمنی موفق شدند بلندی‌های حمّه الدیاب و مدغل شمال غرب استان مأرب رابه کنترل خود در آورند.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مأرب همچنان ادامه دارد.

نیرو‌های یمنی موفق شدند بلندی‌های حمّه الدیاب، واقع در منطقه نخله، شرق شهرستان‌های رغوان و مدغل (شمال غرب استان مأرب) را، به کنترل خود در آورند.
در تلاش برای پاکسازی این منطقه تعدادی از نیرو‌های هوادار عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی)، نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی و شبه نظامیان حزب اصلاح، کشته، زخمی یا اسیر شدند و بخشی از تجهیزات جنگی این نیرو‌ها منهدم شد.
همچنین گفته می‌شود نیرو‌های یمنی در جبهه شمال مأرب موفق شدند تپه‌های ذود را به تصرف خود درآورند.
ارتش و کمیته های مردمی یمن بلندی‌های «النضود» در جبهه العلم در شمال شهر مأرب را به کنترل خود درآوردند و ده‌ها نفر از مزدوران سعودی را به هلاکت رساندند یا اسیر کردند.
پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود اخراج اشغالگران خارجی وظیفه هر فرد آزاده یمنی است و فرزندان کشور باید برای آزادی تمام استان‌ها با یکدیگر همکاری کنند.
وی همچنین تاکید کرد دشمن نباید در هیچ استانی مانند آنچه در مأرب تلاش می‌کند، جای پا داشته باشد.
کارشناسان معتقدند نبرد مأرب یک نبرد سرنوشت ساز در تحولات میدانی و نظامی و حتی سیاسی یمن به شمار می‌رود به طوری که برخی تحلیلگران به آن لقب «مادر نبردها» را داده‌اند؛ نتایج این نبرد سرنوشت منطقه مرزی میان یمن تا عربستان را مشخص خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...