معاون استاندار کرمان: تاکید رهبری بر رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا است


معاون استاندار کرمان: تاکید رهبری بر رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا است

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: رهبری در سخنان اخیر خود با تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حجت را بر ما تمام کردند و فرمودند: بنده هم سفر نخواهم رفت.

به گزارش ایرنا، محمد صادق بصیری شامگاه شنبه در نشست با رسانه ها به تشریح وضعیت موجود استان به لحاظ شرایط کرونایی پرداخت و افزود: پس از آنکه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده و ابلاغ شد دیگر به صورت موردی در خصوص تجمعات تصمیمی گرفته نمی شود بلکه بر اساس رنگ‌بندی و وضعیت تصمیمات اخد خواهد شد.

وی در خصوص تجمعات افزود: استاندار یک دستور کلی صادر کردند که به فرمانداران ابلاغ شود از تجمعات احتمالی به صورت اقتضایی تصمیم گیری شود، این هم شامل بازار و بازارچه ها، گلزار ها و بانک ها و دیگر مراکز عمومی می شود.

این مسئول با اشاره به آخرین ستاد استانی کرونا اذعان کرد: موردی که بررسی و اهمیت قرار گرفته شد احتمال سفرهای پایان سال جاری و آغاز سال جدید است که مردم معمولا هر ساله سفر هایی می روند.

وی ادامه داد: در همین رابطه ما نیز مصوباتی داشتیم و از ستاد ملی درخواست کردیم تا استان کرمان را هم به عنوان مقصد گردشگری شامل محدودیت ها قرار دهند، اگر قرار باشد استان های همجوار ما ممنوعیت ورودی داشته باشند، استان کرمان هم به دو دلیل مقصد گردشگری است یک شرایط آب و هوایی و دوم اینکه به دلیل مرقد مطهر شهید سلیمانی مقصد گردشگری زیارتی هم است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری با اشاره به اعلام آمادگی همکاری سپاه تصریح کرد: در عین حال فرمانده سپاه ثارالله با هماهنگی که با رده های سلسله مراتب خودشان داشتند اعلام کردند که از ورود گردشگر های زیارتی در این مورد معذورند و به طور کلی محدودیت هایی را اعمال می کنند.

وی گفت: ما از هم وطنان می خواهیم که امسال را هم تحمل کنند و به کرمان سفر نکنند، اماکن ما نیز آمادگی پذیرایی ندارد همچنین به ادارات دولتی نیز ابلاغ شده است که پذیرای مهمان در مهمانسرا های دولتی نباشند.

این مسئول در خصوص تنظیم بازار خاطرنشان کرد: باید تعداد مراکز عرضه بالا رود و در مراکز و مناطق مختلفی اقلام توزیع شود.

بصیری تاکید کرد: مقرر شد پس از ابلاغ ستاد مرکزی در مواردی که پیش می آید تصمیم گیری صورت گرفته شود، البته ما هم در کوران مشکلات هم نمی توانیم تصمیم گیری کنیم و علاج واقعه پس از وقوع انجام شود، مثلا به نظر می رسد کنترل های تردد های شبانه ضعیف شده است، آمار به ما می گوید که جرایم صورت می گیرد، مردم هم منع تردد شبانه را جدی بگیرند.

وی یادآور شد: با همت کادر درمان، اجرای طرح شهید سلیمانی و همکاری مردم بخصوص اصناف شرایط استان ثابت شده که بیدن معناست ممکن است هر لحظه ارتقا و یا تنزل پیدا کند.

بصیری یکی از نقاط ضعف استان را همجواری با استان هرمزگان دانست و بیان کرد: سیرجان در طی این مسیر قرار دارد که این رفت و آمد ها می تواند خود به خود وضعیت ما را نیز قرمز کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس