یک میلیون اصله نهال به کشاورزان لرستان اهدا می‌شود


یک میلیون اصله نهال به کشاورزان لرستان اهدا می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: یک میلیون اصله نهال تا پایان هفته منابع طبیعی به صورت رایگان بین کشاورزان این استان توزیع خواهد شد.

شیرزاد نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به آبخیزداری استان اختصاص یافت و در حوزه های آبخیز استان اقدامات شاخص و مفیدی صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ۴۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان صورت گرفت که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار آن در سه سال گذشته بوده است.

نجفی با اشاره به اینکه امسال در ۱۳ حوضه آبخیز شهر خرم آباد عملیات آبخیزداری انجام شده است گفت: همچنین سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار عملیات کاشت گیاهان دارویی در لرستان انجام شده است و امسال یکهزار و ۱۰۰ هکتار زراعت چوب با گونه های صنوبر و اکالیپتوس اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در این راستا به ازای هر هکتار یک میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان ارایه می شود و همچنین نهال بصورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

نجفی ادامه داد: اکنون هفت نهالستان در لرستان وجود دارد و سالانه بیش از ۲ میلیون اصله نهال رایگان بین عموم مردم استان توزیع می شود.

وی گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه ملی برای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص یافت و در این راستا سال گذشته در ۴۵ حوضه آبخیز عملیات مربوطه با اولویت شهرهای سیل زده خرم‌آباد و پلدختر انجام شد.

نجفی افزود: با توجه به بارش باران و وقوع احتمالی سیل در خرم‌آباد در ۱۳ حوضه آبخیز این شهرستان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات توسعه ملی در ۱۶ حوضه آبخیز ۱۱ شهرستان استان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با انجام پروژه های مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی، ملاتی و گابیونی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: همچنین تاکنون ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عملیات آبخیزداری در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد و پلدختر اجرا شده است.

۱۵ تا۲۲ اسفند هفته درختکاری و منابع طبیعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند