77 درصد روستاهای کردستان زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت


77 درصد روستاهای کردستان زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت

سنندج - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: با اجرای 50 سایت روستایی از سال گذشته تاکنون، میزان پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار استان به 77 درصد رسید.

فردین سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پوشش اینترنت پرسرعت ۷۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، مطلوب و بیش از ۷۰ درصد است و ارتقای این وضعیت در دستور کار و برنامه وزارت ارتباطات است.

وی بر تلاش برای رعایت عدالت ارتباطی در تمام نقاط استان تاکید کرد و افزود: احداث ۵۰ سایت روستایی جدید در حال برنامه‌ریزی بوده که با اجرای این سایت‌ها پوشش تلفن همراه و اینترنت مناطق روستایی رشد قابل توجهی خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: احداث ۱۰ سایت ۳G/۴G تلفن همراه نیز در روستاهای استان در مراحل نهایی نصب تجهیزات است که به زودی راه اندازی می‌شود.

سعیدی تاکید کرد: بدلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن اغلب نقاط کردستان، هزینه نصب و راه‌اندازی یک سایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال است که بیشتر از دیگر مناطق کشور است.

کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۲ درصد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه بیش از ۱۰۰ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...