طرح‌های آبخیزداری با هزینه 100 میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح شد


طرح‌های آبخیزداری با هزینه 100 میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: هشت طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری به ارزش 100 میلیارد ریال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان به بهره‌برداری ‌رسید.

فرهاد عبدالشاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب های زیرزمینی دارد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی است، چرا که در مواقع بحران با کمترین هزینه تا حد زیادی از خسارت های جانی و مالی پیشگیری می کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در هر شهرستان استان سمنان یک طرح آبخیزداری به مناسبت هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری رسید تا مردم سراسر استان از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: ساخت بند خاکی و بند سنگ و ملات از جمله عملیات آبخیزداری محسوب می‌شود و به طور مثال در سمنان بند سنگ و ملات با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حجم چهار هزار مترمکعب به مناسبت هفته منابع طبیعی افتتاح شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: عرصه های منابع طبیعی از ارکان مهم و اثرگذار در پیشرفت و توسعه پایدار کشور محسوب می شود و راهکار حفظ عرصه های منابع طبیعی اجرای طرح های آبخیزداری است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟