جذب نوجوانان و جوانان به مسجد در اولویت فعالیت ها قرار دارد 


جذب نوجوانان و جوانان به مسجد در اولویت فعالیت ها قرار دارد 

مدیر کانون باقرالعلوم قلعه گنج گفت: ابتدای شروع به کار کانون باقرالعلوم جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، در اولویت فعالیت های کانون قرار داده شد و به همین منظور تاکنون برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری بسیاری ویژه این گروه های سنی برگزار شده است.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم، یک کانون روستایی است که در سال ۱۳۹۶ ذیل ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان آغاز به کار کرد.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج افزود: از ابتدای شروع به کار جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، در اولویت فعالیت های کانون قرار داده شد و به همین منظور تاکنون برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری بسیاری ویژه این گروه های سنی برگزار شده است.



وی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان روستا عضو این کانون فرهنگی هنری شده اند.


زارع ابراز کرد: یکی از برنامه هایی که کانون باقرالعلوم همواره سعی در اجرای آن داشته است، بزرگداشت اعیاد ملی و مذهبی است که در همین راستا مسجد و محله را آذین بندی شده و جشن هایی را نیز برگزار کرده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج اضافه کرد: اکنون نیز با توجه به نزدیک شدن به عید مبعث بنابراین در نظر داریم جشن برگزار کنیم.


وی اظهار کرد: البته به دلیل شیوع کرونا این جشن در فضای باز همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.


زارع ادامه داد: قرار است در جشن مبعث از پسران با نام های محمد و القاب پیامبر اکرم (ص) با اهدا جوایزی تجلیل شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج عنوان کرد: سخنرانی، مولودی خوانی و اجرای مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های این جشن است.


وی بیان کرد: ایستگاه صلواتی یکی دیگر از فعالیت هایی است که در اعیاد ملی و مذهبی به همت بچه های مسجدی عضو کانون باقرالعلوم برپا می شود.


زارع افزود: از ابتدای شیوع کرونا سعی شد این ایستگاه صلواتی با رویکرد پخش مولودی و توزیع بسته های فرهنگی فعالیت کند.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج ابراز کرد: البته بخشی از فعالیت های کانون در ایام کرونایی به تولید محتوا در زمینه های مختلف اختصاص دارد که در فضای مجازی منتشر می کند.


وی ادامه داد: به طور مثال اکنون که در آستانه عید مبعث قرار داریم بنابراین در حال تولید عکس نوشت و کلیپ هایی با محتوای تبریک این عید فرخنده هستیم.


زارع اظهار کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی تاکنون دوره های آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم برگزار شده و همچنین طرح تلاوت نور نیز در حال برگزاری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج اضافه کرد: در حوزه فعالیت های هنری نیز تاکنون دوره های آموزش خوس بافی، زری بافی و حصیر بافی برگزار شده تا بانوان با فراگیری این مهارت ها بتوانند برای خود کسب و کار خانگی راه اندازی کنند.


زارع عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اولویت های کانون باقرالعلوم است و در همین راستا طرح شنبه های کتاب هر شنبه با معرفی یک کتاب برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج یادآور شد: طرح ملی سه شنبه های تکریم از سایر فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است که همچنان تداوم دارد.


وی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با جذب نوجوانان و جوانان به مسجد بتوانیم در پیشبرد اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که همانا مقابله با تهاجم فرهنگی است گام برداریم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در