چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری


چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- فرماندار سامان با گرامی‌داشت هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری گفت: تاکنون پنج بند سنگی ملاتی در روستای شوراب کبیر از توابع این شهرستان اجرا و احداث شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،کمال اکبریان در دیدار از طرح‌های عمرانی منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان تاکید کرد: این بندهای سنگی و ملاتی با هدف آبخیزداری و آبخوان‌داری احداث و برای احداث این طرح‌ها چهار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین و هزینه شده است.

اکبریان تصریح کرد: با اجرای این بندهای سنگی و ملاتی، روان‌آب‌های فصل زمستان و بهار کنترل می‌شود و قنات‌های پایین‌دست و سفره‌های زیرزمینی را برای استفاده در کشاورزی و باغداری تغذیه می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار هکتار باغ در شهرستان سامان یادآور شد: بیشترین زمین‌های مربوط به توسعه باغات در این شهرستان از طریق منابع‌طبیعی و آبخیزداری واگذار شده‌اند.

رییس منابع‌طبیعی و آبخیزداری سامان نیز گفت: در هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری امسال‌۱۰ هزار اصله نهال در این شهرستان کاشته می‌شود.

بهروز مرادی تاکید کرد: از این تعداد هشت هزار اصله نهال کبوده است که در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های مستثنیات حاشیه زاینده‌رود با هدف توسعه زراعت چوب کاشته خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این امسال ۶۰۰ هکتار از زمین‌های ملی شهرستان سامان با استفاده از گونه‌های گیاهی شامل آنغوزه، باریجه و اسپرس با هدف تقویت مراتع، افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، مهار روان‌آب‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی به‌منظور افزایش معیشت دامداران و بهره‌برداران کاشته شد.

۲۰ گروه آتش‌نشانی در شهرکرد برای چهارشنبه آخر سال به حالت آماده‌باش درآمد
شهردار شهرکرد گفت:۲۰ گروه آتش‌نشانی و مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری برای چهارشنبه آخر سال در نقاط پرتردد به حالت آماده‌باش درآمد.
بهادر عبدالغنی در نشست هماهنگی ویژه چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: تمامی تدابیر لازم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کار معاونت خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.
وی افزود: به‌علت شیوع ویروس کرونا در جامعه از شهروندان درخواست می‌شود با همکاری و رعایت نکات ایمنی نسبت به فرهنگ‌سازی و جلوگیری از بروز حوادث به شهرداری کمک کنند.
عبدالغنی تصریح کرد: شهروندان در چهارشنبه آخر سال به هشدارها توجه و از حضور در مکان‌های عمومی و تجمع در مراسم چهارشنبه‌سوری خودداری کنند تا با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه، زحمات نیروهای سازمان آتش‌نشانی و کادر درمان را کاهش دهند.
وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی خود با شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و شماره تلفن ۱۱۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

بند خاکی کرسنگ در فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد افتتاح شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری بندخاکی کرسنگ فرخ‌شهر از توابع شهرستان شهرکرد افتتاح و بهره‌برداری شد.
مجید نظری در آیین افتتاح بند خاکی کرسنگ فرخ‌شهر تاکید کرد: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شد.
وی افزود: حوضه آبخیز این بند خاکی۶۵۰ هکتار و حج دریاچه آن ۱۵ هزار مترمکعب است که با حجم عملیات چهار هزار و ۳۰۰مترمکعب در سال‌جاری اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام