نبود قیمت و فاکتور خرید بیشترین تخلف صنفی در خراسان جنوبی است


نبود قیمت و فاکتور خرید بیشترین تخلف صنفی در خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بیشترین تخلف صنفی در این استان به ترتیب مربوط به درج نشدن قیمت، ارائه نکردن فاکتور خرید، گرانفروشی و سایر موارد بوده است.

علی تهوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ماه تاکنون ۹ هزار و ۷۱۴ مورد بازرسی در استان انجام شد که منجر به تشکیل ۲۴۹ پرونده تخلف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در طرح نظارتی نوروز را بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بیشترین بازرسی‌ها در این مدت از صنف پوشاک، کیف و کفش، آجیل، شیرینی و لوازم خانگی صورت گرفته است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در یک ماه گذشته ۲ پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه مرغ به ارزش ۹ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی تصریح کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز با توجه به افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین و توزیع از ۱۵ بهمن امسال آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

تهوری گفت: گشت‌های مشترک کارشناسی با دستگاه‌های مربوطه از قبیل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، پلیس اماکن و دانشگاه علوم پزشکی نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۴ هزار و ۹۱ مورد بازرسی از اتحادیه و اصناف استان انجام شد که منجر به تشکیل هزار و ۴۹۵ پرونده تخلف شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف بیش از ۵۳ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال است که از این میزان بیش از ۲۶ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال به شاکیان برگشت داده شد.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۹ هزار و ۳۷۸ گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت و نسبت به پیگیری و رفع تخلف اقدام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما