رفتارهای پرخطر چهارشنبه سوری با برنامه ریزی کاهش یابد


رفتارهای پرخطر چهارشنبه سوری با برنامه ریزی کاهش یابد

شی قزوین – ایرنا – فرماندار آوج گفت: شادی‌های مردم نیاز به مدیریت و چاره اندیشی دارد و می‌توان با برنامه ریزی، رفتارهای پرخطر چهارشنبه سوری را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، نصرت الله علیرضایی روز یکشنبه در جلسه مشترک شورای سلامت و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای ویروس شهرستان، افزود: چهارشنبه سوری یک سنت دیرینه در جامعه ایرانی بوده که امروزه متاسفانه از مسیر اصلی خود خارج شده و به یک نگرانی برای خانواده ها همراه با ورود خساراتی به مردم تبدیل گردیده است.

علیرضایی گفت: راهکار درست این موضوع، مدیریت شادی با کمترین هزینه و تبعات منفی برای مردم است.

وی افزود: به جای تقابل و مخالفت صرف با این موضوع باید فضاها و اماکنی پیش بینی و تدارک شود که ضمن نظارت و کنترل عوامل نظم اجتماعی، رفتارهای پرخطر در این اجتماعات افزایش یابد تا شور و هیجان جوانان در آن فضاها به صورت سالم و مطمئن تخلیه شود.

فرماندار شهرستان آوج با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و احتمال شروع سفرهای نوروزی در ایام کرونا، تصریح کرد: در این زمینه باید تابع قانون و مصوبات ستاد ملی کرونا بود و از هر گونه تصمیم و رفتار سلیقه ای اجتناب کرد.

علیرضایی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا، گفت:فرهنگ سلامت و رعایت مسایل بهداشتی طی یکسال گذشته روند و رشد خوبی را در بین مردم پیدا کرده است و اکثریت مطلق خانواده ها و شهروندان، حساسیت های لازم را در این زمینه دارند و این نکته مثبت و امیدوار کننده است.

وی بر اجرای برنامه زمان بندی نظارت و بازرسی بر اصناف، اطلاع رسانی در فضای مجازی و بالا بردن سطح آگاهی و حساسیت شهروندان، توجه به تمیزی و زیباسازی شهرها، پاکسازی ورودی ها و خروجی های شهری با محوریت حفظ محیط زیست تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ