وضعیت معیشتی مستمری بگیران تامین اجتماعی بهبود می یابد


وضعیت معیشتی مستمری بگیران تامین اجتماعی بهبود می یابد

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد که با مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از جمله در البرز بهبود می یابد.

ابوالحسن قورچیان روز یکشنبه به ایرنا گفت: پرداخت حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی این امکان را به وجود می آورد تا حلقه متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان تکمیل شود.

وی ادامه داد: اگرچه بخشی از طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری اجرا شد اما این قشر انتظار داشتند که همچون سایر بازنشستگان از مزایای همسان برخوردار شوند.

قورچیان گفت: استان البرز ۱۵۷ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی دارد که با افراد خانواده تحت پوشش جمعیت آنان به حدود ۴۵۰ هزار نفر می رسد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز بیان داشت : ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان و مستمری بگیران حق قانونی آنان است و اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب تبصره ۲ بند«و» قانون در خصوص حمایت از صندوق های بازنشستگی و معلمان تحسین برانگیز بود.

وی تاکید کرد که به محض نهایی شدن و ابلاغ این مصوبه ، طرح تکمیل متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در البرز اجرا خواهد شد.

خدمات رایگان تامین اجتماعی از عید سعید مبعث به بیمه شدگان

قورچیان در بخش دیگری از سخنانش به خدمات رایگان سازمان تامین اجتماعی در کشور و البرز به بیمه شدگان اشاره کرد و گفت : در راستای بهره‌گیری از مزایای استقرار نسخه الکترونیک و تحقق اصلی‌ترین راهبردهای سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان جمعیت تحت

پوشش تامین اجتماعی این سازمان از روز عید سعید مبعث مصادف با ۲۱ اسفندماه جاری خدمات ویژه ای به بیمه شدگان در کشور از جمله البرز ارائه می دهد.

قورچیان بیان داشت: رایگان شدن خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان تمام بیمه‌شدگان سازمان در بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌های فاقد بیمارستان ملکی تامین اجتماعی ، رایگان شدن خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان بیمه‌شدگان ۶۵ ساله و بالاتر در تمام بیمارستان‌های دولتی سراسر استان

و محاسبه و پرداخت کل هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده برای بیماران در بخش بستری تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی براساس فاکتور ارائه شده مطابق بهای مندرج در سامانه IMED در چارچوب ضوابط مربوطه از اقدامات حمایتی جدید تامین اجتماعی به شمار می رود.

نیمی از جمعیت سه میلیون نفری استان البرز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی