شهرداری رضوانشهر بیش از 2 هزار اصله نهال غرس کرد


شهرداری رضوانشهر بیش از 2 هزار اصله نهال غرس کرد

رشت- ایرنا – شهردار رضوانشهر گفت: شهرداری رضوانشهر طی حدود سه سال گذشته یعنی از سال 1396 تاکنون نسبت به غرس دو هزار و 123 اصله نهال از گونه های مختلف در سطح شهر اقدام نموده است.

مازیار صفائی اصلی، روز یکشنبه در با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای زیبایی و توجه به محیط زیست، ناگزیر به حفظ فضای سبز و پرداختن به این موضوع هستیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان کرد: این درختان از گونه های انجیلی، عنبر سائل، گلابی بومی و انواع درختان زینتی شامل یاس پیوندی، افرا سرخ ایستاده، لگستروم، فتونیا است که برای زیبایی و افزایش سطح فضای سبز شهری بسیار موثر می باشد.

شهردار رضوانشهر افزود: هدفگذاری اصلی شهرداری در برنامه ریزی توسعه فضای سبز شهری بر تغییر بافت آن از طریق توقف کاشت درختان سوزنی برگ و تمرکز بر گونه های بومی منطقه به ویژه انجیلی می باشد که از این طریق می توان بهبود سیما و منظر شهری متناسب با شهرهای همجوار جنگل هیرکانی و پیشگیری از آسیب پذیری درختان حین بحران برف را دنبال نمود.

وی با تاکید بر این که در این دوره از مدیریت شهری، سیاست شهرداری بر گسترش فضای سبز در رضوانشهر با کاشت گونه های بومی قرار گرفته است، افزود: گونه های بومی علاوه بر سازگاری با محیط، پایداری به مراتب بیشتری دارند.

شایان ذکر است درخت انجیلی گونه ای متعلق به دوران سوم زمین شناسی و شاخص ترین گونه جنگل های هیرکانی می باشد که شهرداری رضوانشهر با کاشت این درخت در سال ۱۳۹۸ مورد تقدیر دفتر فنی استانداری گیلان قرار گرفته است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ شهر بنام های رضوانشهر و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی