فرماندار ایرانشهر: سازمان‌های مردم نهاد بازوی قوی مسوولان هستند


فرماندار ایرانشهر: سازمان‌های مردم نهاد بازوی قوی مسوولان هستند

زاهدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی قوی برای مسوولان در حل چالش‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر در جهت توسعه و عدالت در جامعه هستند. 

به گزارش ایرنا علی شعبانی روز یکشنبه در نشست انتخابات سالانه اعضای سازمان مردم نهاد مجمع یاوران فرهنگ و اندیشه مکران که در سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: ما برای انجام اقدامات موثر در راستای رفع تنگناهای معیشت مردم، نیازمند حمایت و همکاری نهادهای مدنی هستیم که با شناسایی چالش ها و کمک به دولت در ایجاد امکانات، محرومیت ها را رفع و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند.

وی افزود: عدم وجود نهادهای توانمند و غیروابسته به دولت در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما باعث شده تا فرآیند توسعه به تاخیر بیافتد وجود نهادها در آبادانی و شکوفایی استعدادها بسیار مهم و موثر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه ایرانشهر با توجه به کارکرد نهادها در هم افزایی توان اجتماعی گفت: درست است که منابع اقتصادی و انسانی در بسترسازی توسعه مهم و ضروری‌اند اما این نهادهای قدرتمند بدون وابستگی به دولتها هستند که می‌توانند نیروی پیش برنده اجتماعی را در راستای پیشرفت و ترقی اقتصادی - اجتماعی و گسترش عدالت و دموکراسی و تحقق آرمان های عمومی بسیج کنند.

وی با اشاره به برخی خدمات مجمع اظهارداشت:سازمان مردم نهاد مجمع یاوران فرهنگ و اندیشه مکران با توجه به حضور افراد دلسوز و فرهیخته بومی در ساختار آن، خدمات ارزشمندی در جهت تامین زیرساخت های اجتماعی، آموزشی و پیشرفت منطقه ارایه کرده است.

شعبانی تاکید کرد: یک نهاد حتی اگر در آغاز راه، مجموعه کوچکی باشد به دلیل سرشت مشارکت برانگیز و مشارکت گستر آن، می‌تواند با اتکا به توان مردم نقش مهم در توسعه و تحول جامعه هدف خود ایفا کند.

وی بیان کرد: نهادها حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند و دولت‌ها هر قدر پیشرفته و توانمند و ثروتمند باشند باز هم نمی‌توانند همه مسائل و مشکلات اجتماعی را حل کنند بلکه از حیث کارکرد در قیاس با نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، ناموفق تر هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه ایرانشهر با اشاره به ضرورت گسترش و افزایش سمن‌ها افزود: سازمان های مردم نهاد بازوی قوی برای دولت در حل چالش ها و ایجاد فرصت‌های برابر در جهت توسعه و عدالت و بالندگی مردم هستند.

به گزارش ایرنا در پایان این نشست، پس از انتخابات اعضای جدید هیات مدیره سازمان، از تلاش هیات مدیره سابق قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام