اجرای طرح نظارت نوروزی استاندارد در استان اردبیل


اجرای طرح نظارت نوروزی استاندارد در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طرح نظارت اداره کل استاندارد ویژه ایام نوروز در استان اردبیل اجرا می شود.

هاشم علایی 17 اسفند با اشاره به نظارت ویژه بر بازار در ایام نوروز اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان، طرح نظارتی ویژه ایام نوروز با اولویت مراکز بر عرضه مواد غذایی، بهداشتی، شوینده‌ها، قطعات خودرو، ترازوهای مورد استفاده در میادین میوه و تره‌بار در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عرضه کالا در سطح وسیع و امکان سوء استفاده برخی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا، لزوم تشدید نظارت بر بازار و همچنین کنترل نازل های سوخت مایع شامل بنزین و گازوئیل در جایگاه‌های عرضه در قالب طرح نوروزی انجام می‌شود، گفت: طرح نظارتی نوروز از پانزدهم اسفند ماه تا 15 فروردین و با همکاری دیگر ارگانها از جمله کارشناسان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان همزمان با سراسر کشور در دستور کار اداره کل استاندارد استان قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای برون سپاری بخشی از فعالیت های دولت به بخش خصوصی، شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده این اداره کل نیز در این بازرسی ها حضور فعال دارند.

علایی یادآورشد: کیفیت کالاهای عرضه شده در بازار در ایام نوروز به دقت رصد شده و چنانچه کالاهای موجود در سطح عرضه استان مغایر با استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این نوع کالاها انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پائین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: محصولات تولید داخل مشمول مقررات استاندارد اجباری، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که شهروندان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن را دریافت کنند.

علایی افزود: هم استانی های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه 10001517 اعتبار آنها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد هستند، این اداره کل را از طریق شماره تلفن گویای شبانه‌روزی 1517 در جریان قرار دهند تا با متخلفان مربوط برخورد قانونی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟