سفر به مازندران و زنگ خطر خیز چهارم کرونا


سفر به مازندران و زنگ خطر خیز چهارم کرونا

رفتن به سفر در روزهای کرونایی ممنوع؛ موضوعی که مسئولان بارها بر آن تاکید کرده‌اند و متاسفانه همچنان شاهد این اتفاق در تمامی نقاط کشور و به ویژه مازندران هستیم. جولان پلاک‌های غیربومی در این استان، در روزهای اخیر روز به افزایش گذاشته و هرچند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روند کاهشی را طی می‌کند اما این افزایش سفر و رفت و آمدهای غیرضروری، زنگ خطر...

از آنجا که مازندران به دلیل آب و هوای معتدل و مناسب همواره یکی از انتخاب‌های گردشگران برای سفر در تعطیلات به ویژه ایام نوروز محسوب می‌شود و از سویی، بسیاری از مردم، خستگی و کلافه‌شدن از وضع موجود را برنمی‌تابند، این موضوع موجب شده تا بیم سفر در تمامی نقاط کشور به ویژه مازندران وجود داشته باشد، موضوعی که به گفته وزیر بهداشت و درمان، کاملا با شیوع گسترده ویروس کرونا در ارتباط است و می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش به این موضوع واکنش نشان داد و با بیان اینکه عید نوروز در پیش است و ما همه نگران هستیم، گفته که، مسافرت به عنوان اصلی‌ترین عامل در گردش ویروس بسیار موثر است و به عنوان وزارت بهداشت مطلقا موافق هیچ مسافرتی نیستیم.

در این میان، جولان خودروهایی با پلاک غیربومی در این استان، نگرانی را در بین مردم و مسئولان مازندران افزایش داده و با وجود اعمال سخت‌گیری‌های پلیس راه در این استان، همچنان شاهد افزایش ورود به مازندران هستیم.

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران در این زمینه به این موضوع اشاره کرده بود که از ۱۸ بهمن ماه با تشدید محدودیت‌های کرونایی تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ خودرو جریمه و ۲۰ هزار خودرو برگشت داده شدند، موضوعی که به نظر می‌رسد باید با درایت، دقت و سخت‌گیری بیشتر همراه باشد و صرف اعلام آمار نباشد.

سفر به مازندران و زنگ خطر خیز چهارم کرونا

بستری ۴۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در مازندران

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با ارائه آماری به این موضوع اشاره کرد که، در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۵۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۷۶ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

از سوی دیگر و بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

به گفته مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار جدید بستری و ۵ بیمار هم ترخیص شدند و ۳۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سفر به مازندران و زنگ خطر خیز چهارم کرونا

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه میزان بستری‌های کرونایی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۶۲۷ نفر رسیده است، با این وجود گردش ویروس جهش‌یافته انگلیسی کرونا در کشور، نگرانی‌ها را افزایش داده و به گفته وزیر بهداشت و درمان، اگر مسافرت‌ها همچنان تداوم یابد، شیوع این ویروس نیز افزایش می‌یابد به طوری که، اکنون در خوزستان صحنه های دردناکی می بینیم، در عرض ۴۸ ساعت ریه پر است و فرصت به ما نمی دهد.

البته وزیر بهداشت به یک نکته کلیدی نیز اشاره کرده است، با چنین ویروس سهمگینی می خواهیم مسافرت هم برویم؟ می دانیم مردم خسته اند و حوصله شان سر رفته و صنعت توریسم آسیب جدی دیده است همه دنیا این طور است ولی ناچاریم برای حفظ سلامت مردم روی برخی پروتکل ها بایستیم، موضوعی که برخی مسئولان با ایجاد دوگانگی "سلامت معیشت" شاید نتوانند عواقب شیوع گسترده این ویروس را مدیریت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال