کنترل سرعت خودروها در یزد نیاز به همراهی بیشتر مسوولان شهری دارد


کنترل سرعت خودروها در یزد نیاز به همراهی بیشتر مسوولان شهری دارد

یزد- ایرنا- رییس پلیس راهور استان یزد گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل سرعت خودروها و برخورد با رانندگان خطرساز، نیاز به ابزار کار و همراهی و همکاری بیشتر مسوولان شهری دارد.

سرهنگ مهدی زارع روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به حادثه رانندگی تاسف بار اخیر در بلوار مدرس یزد افزود: نصب دوربین های هوشمند، اصلی ترین ابزار پلیس برای کنترل سرعت خودروها و برخورد با رانندگان خاطی هست که باید در معابری پر خطر، تامین شود.

وی تصریح کرد: خرید و نصب دوربین های هوشمند و مکانیزه، نیازمند عزم جدی مسوولان شهری و از جمله شورای شهر و شهرداری هست .

وی ادامه داد: پلیس برای کنترل ترافیک و ممانعت از سرعت خودروها نیاز به تجهیزات لازم، به روز و ۲۴ ساعته دارد و تنها با این شیوه هست که دست پلیس باز خواهد بود و منافع آن هم به مردم می رسد.

رییس پلیس راهور استان یزد به رانندگان خاطی هم که با سرعت بالای خود موجب سلب آرامش شهروندان شده و حوادث ناگواری را رقم می زنند هشدار داد که قانون با آنها به شدت برخورد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مجوزهای قانونی لازم برای برخورد با این دسته از رانندگان اخذ شده و خودرو رانندگانی که مرتکب خلاف و بویژه سرعت بالا شوند به مدت سه ماه و حتی بیشتر توقیف خواهد شد.

به گفته وی پلیس با تمام امکانات موجود و سامانه‌های هوشمند و نیروی انسانی، وضعیت ترافیک در سطح استان را رصد و با متخلفان به شدت برخورد می کند.

در تازه ترین حادثه ناگواری که جمعه شب در بلوار مدرس شهر یزد رخ داد سرعت جنون آمیز یک دستگاه خودرو پژو و برخورد آن با یک خانواده چهار نفره که در حال طی کردن عرض این بلوار بودند منجر به فوت پدر و مادر خانواده و جراحت شدید ۲ کودک خردسال آنها شد.

یزد از جمله شهرهای پر حادثه ترافیکی در سطح کشور است؛ روزانه بیش از یکصد تصادف کوچک و بزرگ در سطح این شهر رخ می دهد که برخی از آنها موجب جراحت شهروندان و یا فوت آنها می شود.

عوامل مختلفی در بروز حوادث رانندگی در این شهر دخیل هستند که مهمترین آن ضعف فرهنگ رانندگی است.

سرعت زیاد خودروها، خیابان های کم عرض و شلوغ، تردد انبوه موتورسیکلت، نبود پارکینگ کافی و نوع هندسی برخی معابر و خیابانها از دیگر عوامل وقوع حوادث ناگوار رانندگی در شهر یزد هستند.

در میان این عوامل باید به "سرعت بالا" و "تردد زیاد موتورسواران" که برخی از آنها قانون را زیر پا گذاشته و جان شهروندان را به خطر می اندازند اشاره کرد.

سرعت برخی رانندگان قانون شکن در خیابان های شهری مانند یزد پذیرفتی نیست و آنها خیابان های کم عرض و شلوغ هسته مرکزی شهر و بلوارهای درون شهری را با پیست مسابقات خودرو اشتباه گرفته و گاهی با سرعت های غیرمجاز و خطرناک رانندگی منجر به وقوع حوادث ناگواری می شوند.

موتورسواران نیز از گذشته تاکنون یکی از معضلات اصلی حوزه ترافیک شهر یزد بوده‌اند و متاسفانه اجرای طرح های مختلف برای کنترل آنها در سال های اخیر هم چندان موفق نبوده است .

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ های راهور نگهداری میشود که راکبان آنها حتی برای آزاد سازی آن هم مراجعه نمی کنند که شاید دلیل اصلی آن ارزان بودن موتورسیکلت و خرید آسان و قسطی آن باشد.

طی سال های گذشته افزایش جرائم رانندگی و اجرای طرح های متنوع برخورد با موتورسواران متخلف به مقصد نهایی نرسیده و معضل ترافیک شهری در شهر یزد و بالا بودن آمار حوادث رانندگی در آن همچنان پابرجاست.

لازم است شورای ترافیک یزد و در راس آنها شورای شهر و پلیس راهور با همکاری یکدیگر نسبت به تامین سلامتی و حفظ جان شهروندان از طرق مختلف و از جمله تامین تجهیزات لازم و مورد نیاز پلیس برای کنترل سرعت خودروها اقدام کنند.

یزد، دیگر ظرفیت وقوع بیشتر حوادث رانندگی را ندارد و از این روز لازم است مسوولان شهری با نظارت استانداری یزد نسبت به رفع معضلات موجود در این بخش اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !