شرایط کرونایی کُمیجان استان مرکزی شکننده است


شرایط کرونایی کُمیجان استان مرکزی شکننده است

اراک-ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت:شرایط کرونایی این شهرستان به شدت شکننده است و چنانچه ضوابط بهداشتی به درستی رعایت نشود، رنگ‌بندی منطقه از زرد(خطر متوسط) به نارنجی (پرخطر) تغییر خواهد کرد.

دکتر «نبی بابایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در روزهای گذشته در این شهرستان با افزایش تدریجی همراه شده و با توجه به نزدیکی عید نوروز، نگرانی‌هایی در خصوص بحران مجدد بیماری ایجاد شده است.

وی بیان کرد: سویه‌های جدیدی از ویروس کرونا وارد چرخه زندگی مردم شده که برای همه سننین خطر ساز است و یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.
دکتر بابایی اظهار داشت: روزهای پایانی سال را باید به گونه‌ای سپری کرد که تنها مسرت و شادی باقی بماند و از اقداماتی که سلامت همگان را به خطر می‌اندازد، پرهیز شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: با آغاز واکسیناسیون و تحت پوشش قرار گرفتن بیشتر گروه های پرخطر، نتایج بهتری حاصل می‌شود، اما تا آن زمان تنها راه ممکن، رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی است.

رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها بر اساس شاخص تعداد بستری ها انجام می‌شود به گونه‌ای که ۱۰ بستری در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت معادل رنگ قرمز یا بسیار پر حطر، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی یا پر خطر، چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد یا خطر متوسط و کمتر از این تعداد آبی(کم خطر) است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۸۲ نفر تا ۱۶ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری نیز به ۶۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسیده است.

کمیجان واقع در ۱۰۱ کیلومتری اراک دارای ۳۹ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی